Ont i både huvud och fötter men vilken rolig dag jag haft på Älvsjömässan i Sthlm. Det blev tre rotäkta Kanadarosor från en finsk firma/Blomqvist, Morden Belle, Morden Amorette och Felix Leclerc, sista en klängros från Kanada, har aldrig hört talas om den, så den måste jag bara ha.
Svenska Rosensällskapet var där och sålde lite, men mest vanliga sorter som jag hade.
Så blev det en massa Dagliljor att ha mellan rosorna, en ljuvligt fylld rosa/ prickig Julros, Iris, Pelargoner och Fuchsior, Chili, Pioner, Kaktusar, Primula och några små krukväxter Kohleria.
Allt är nu krukat och inte kan man gräva ner något här, både snö och tjäle. Mässan är lite för tidigt så här är det varje år.
Pernilla & Lars
30-03-2009, 06:29
Åh om jag bara hade vetat :yes:om mässan då hade jag åkt dit jag med
Nu är jag riktigt avundsjukt på dina nya små kärlekar men jag hoppas att du visar oss härliga bilder på dom vart det lider
Själv letar jag just nu efter en klätterros som ska få klättra vid vårt herrgårdsgula garage istället för den kaprifol som sitter där idag
Jag hoppas att du fick en fin dag!
Många kramar // Pernilla
Erika i Sandviken
30-03-2009, 06:45
Här blev det bara pelargoner...
Såg inte montern som sålde Kanada rosor

, jag kollade Rosensällskapet men dom hade jag.
Man blir bra trött av att gå där,så till sluta orkar man bara inte mera och på lördagen var det så trångt i A-hallen att det var svårt att se där.
Anna på AOT/Rosforum tipsade om Blomqvist rosor annars hade jag aldrig hittat dit, ja det är tokmycket överallt, men sååå roligt !