Eken1955
Hur odlar du denna växt?
Jag har alltid undrat hur det går till då folk odlar dessa växter själv, behöver dom inte mycket värme?

Mvh Eken tummenupp.gif
Red Top
Det ser ut som hampa på bilden. Det är knappast en växt som gemene man odlar i Sverige.

Här kan du läsa mer:Hampa

Det råder stränga regler kring odling av hampa. Varje försäljning av frö till utsäde måste vara godkänd.

I övrigt är det en lättodlad växt; även utomhus i vårt nordiska klimat. Den kan bli upp till två meter, och är ganska ståtlig.

Den sort som odlas av svenska bönder har ett mycket lågt innehåll av THC, och är därför inte lämpad för framställning av narkotiska prepararat.

Lagstiftningen är luddig, men om du googlar kan du läsa mer.
therese.kvist
Känns ganska så oseriöst o fråga om droger på denna sida
Red Top
Jag uppfattade det faktiskt inte som en fråga om droger.
pejori
CITAT (Red Top @ 30-03-2009, 10:45) *
Jag uppfattade det faktiskt inte som en fråga om droger.

Håller med där. tummenupp.gif
Bara för att det är en drog, behöver det inte betyda att den avänds som det.
Många av oss odlar både änglatrumpeter och daturor som faktist också är en drog. unsure.gif
evaisa
nej sådana odlar jag inte. Men jag tycker frågan var gullig. Själv gillar jag vallmo, tobaksplantor har jag också odlat. De var så stora och imponerande.

Själv har jag ett starkt minne från 70 -talet. Biodynamiskt odlad hampa...... det ni!

tepa
Hej

Jag hade ingen aaaaning om att Änglatrumpeten är en drog. Sådan odlar jag. Men giftig vet jag att den är. Kanske just därför....

Hälsn Tepa
pejori
CITAT (tepa @ 30-03-2009, 14:30) *
Hej

Jag hade ingen aaaaning om att Änglatrumpeten är en drog. Sådan odlar jag. Men giftig vet jag att den är. Kanske just därför....

Hälsn Tepa

Den är starkt hallucinerande, men svår att "dosera rätt" så det är bara missbrukare som är livströtta som egentligen vågar sig på den. giggle.gif

Men när jag tittar på hampabilden och ser var den tydligen är placerad, så är det nog en drogrelaterad fråga trots allt. crying.gif
Red Top
Tänkte inte på det.Men den kanske var dammig wink.gif
pejori
CITAT (Red Top @ 30-03-2009, 22:39) *
Tänkte inte på det.Men den kanske var dammig wink.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Det kör vi på..."Dammig". a0a.gif a0a.gif
tepa
Hej

Gick tillbaka till bilden och kollade. "Hur den är placerad " ? "Dammig" ??? Nu fattar jag ingenting. Det ser ut som någe plast i bakgrunden. Och en vit slang. Men vad är det där skrynkliga gröna till vänster ? Fattar noll, snälla upplys mig....

Hälsn Tepa
Sussie F-Flower
CITAT (tepa @ 31-03-2009, 07:18) *
Hej

Gick tillbaka till bilden och kollade. "Hur den är placerad " ? "Dammig" ??? Nu fattar jag ingenting. Det ser ut som någe plast i bakgrunden. Och en vit slang. Men vad är det där skrynkliga gröna till vänster ? Fattar noll, snälla upplys mig....

Hälsn Tepa

Gömd i ett skrymsle kanske...?
Betty
CITAT (tepa @ 31-03-2009, 08:18) *
.../ Men vad är det där skrynkliga gröna till vänster ? /...

Jag tycker att det ser ut som ett sånt där ventilationsrör som brukar vara kopplad till köksfläktar m.m. g.gif
pejori
CITAT (Betty @ 31-03-2009, 13:20) *
Jag tycker att det ser ut som ett sånt där ventilationsrör som brukar vara kopplad till köksfläktar m.m. g.gif

Precis...dom doftar starkt och placeras gömda med god ventilation och lysrör. tummenupp.gif
Odling för annat bruk än prydnad...troligtvis tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon