Full version: köttätande
ankiironninge

Hoppas jag nu kan hålla denna vackra skapelse vid liv
tills jag plantererar ut den![attachment=32558:DSCI1218.JPG]
Meriona
Hur matar man en sån där? unsure.gif g.gif confused.gif
ankiironninge
CITAT (Meriona @ 30-03-2009, 14:54) *
Hur matar man en sån där? unsure.gif g.gif confused.gif

hehe..den får väl ta det som erbjuds
men dom får ge 17 i våra undulater!!! a0a.gif
Nauti
Man behöver inte mata dem och när de är utplanterade sköter de sig själva ju.
Aqvakul
CITAT (Nauti @ 30-03-2009, 18:03) *
Man behöver inte mata dem och när de är utplanterade sköter de sig själva ju.

Borde inte växter som äter djur förbjudas.... tongue.gif flirting.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (ankiironninge @ 30-03-2009, 11:44) *
Hoppas jag nu kan hålla denna vackra skapelse vid liv
tills jag plantererar ut den![attachment=32558:DSCI1218.JPG]

håll detta i minnet! alla är inte vinterhärdiga!. så planterar du ut den finns det en risk att den dör av vinterkylan.
ankiironninge
CITAT (flaxss @ 30-03-2009, 18:21) *
håll detta i minnet! alla är inte vinterhärdiga!. så planterar du ut den finns det en risk att den dör av vinterkylan.

jo jag är medveten om detta med övervintring..
när jag var på mässan fick jag två svar!!

där jag köpte den "brutala blommor" sas det att de gott och väl kan övervintra..(kan ju kanske bero på hur mycket snö, eller hur kallt eller???) tjäle ....

sedan gick jag förbi typ "en intresseförening för köttätande växter" han sa att han gärna tog in dom, satte dom i en något kall källare.. under vintermånaderna..

så hur jag gör det får vi se...
jag är glad om jag får den till att trivas.. *S
Nauti
Flugtrumpeter brukar det inte vara några problem att övervintra, inte ens långt upp i Sverige. Nu har jag ju inga egna erfarenheter men jag har läst att det inte skall vara några problem.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Nauti @ 30-03-2009, 17:52) *
Flugtrumpeter brukar det inte vara några problem att övervintra, inte ens långt upp i Sverige. Nu har jag ju inga egna erfarenheter men jag har läst att det inte skall vara några problem.

får väl upprepa mig igen då, som sagt det finns OLIKA ARTER! och ALLA är inte vinterhärdiga även om dom tål frost så tål dom inte ''vintern''. för övrigt så finns det ju förvildade flugtrumpeter i sverige men det är också en härdigt ART som tål ner till -35c.

jag har haft ett par olika ''arter''. alltså olika arter. och det är många som inte klarat vintern, oftast ser dom fina ut till vårvintern och sedan dör dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon