ankiironninge
[attachment=32562:DSCI1194.JPG] tänkte spara detta träd i trädgården för här gillar hacke, spillkråkan och gröngölingen att vara!!
Gossen Ruda
Inte dumt tänkt men skaffa en lång stång med krok på så du kan känna på grenarna. Bättre att riva ner dom vid behov än att dom trillar ner okontrollerat och träffar något ömtåligt. Ett huvud t.ex. Vad är/var det för träd?
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 30-03-2009, 13:10) *
Inte dumt tänkt men skaffa en lång stång med krok på så du kan känna på grenarna. Bättre att riva ner dom vid behov än att dom trillar ner okontrollerat och träffar något ömtåligt. Ett huvud t.ex. Vad är/var det för träd?

Det var min tanke också, att det är behjärtansvärt men kunde bli farligt.
Myosotis
Mycket bra!!! bravo.gif Hoppas fler förstår hur viktigt det är med död ved!

Här står det bl.a. en poppelhögstubbe som är så här vacker:

Man kan ju alltid kapa trädet på kanske 2-3 meters höjd om man är rädd att det ska ramla.

ankiironninge
CITAT (Myosotis @ 30-03-2009, 13:22) *
Mycket bra!!! bravo.gif Hoppas fler förstår hur viktigt det är med död ved!

Här står det bl.a. en poppelhögstubbe som är så här vacker:

Man kan ju alltid kapa trädet på kanske 2-3 meters höjd om man är rädd att det ska ramla.

jo jag är medveten om att det kan rasa ner döda grenar, visserligen har jag inget direkt ömtåligt just där men ändå..
Jag kan ju kapa av björken som det sas...kanske säkrast!! tummenupp.gif
ängsvädd
Underbart att du vill spara det döda trädet för djurens skull wub.gif Döda träd är verkligen en bristvara i naturen o många utrotningshotade arter är beroende av döda träd.

TOPPEN yahoo.gif bravo.gif

Sätt upp varningsskyllt: Varning för nedfallande grenar!
Huggorm
Extra kul om det är hackspettar där och letar mat eller till och med häckar, men även en mängd insekter behöver döda träd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon