Hej där alla
Nu har jag lagt in lite nya bilder i albumet , dammen har blivit klar nu, men växterna ska ju bli större förhoppningsvis och det ska fiskar däri till sommaren, dit är det ju hemskt långt, men man kan ju drömma.
Jag har en fråga oxå. Är det någon som har en perenn som heter blodpilört? Har köpt den i helgen ,men frågade inte nåt om den, det var halva priset på alla växter, och den såg stor och maffig ut, men jag kan inte finna någon beskrivning om den på internet och inte i trädgårdslitteratur heller, har jag inhandlat ett ogräs?
Hoppas att någon vet.
MVH Lena zon 4
Adri-Anne
30-09-2003, 05:35
Vilka bilder!!!
Växthuset, stockrosorna, dammen och salvian.
Är det ett Willabs växthus? Tycker jag sett likadant i deras katalog.
Sådan ordning och reda skulle jag också vilja ha.Tänk så bra det skulle varit om man kunde köpa ordning och reda i en sprejburk på växthusbutiken och spreja ut...
FFFIIIIIIIIIIIINNNT
så mycket fina stenar runt dammen
ska bli kul o se den sen nästa år då det börjat komma igång me växtligheten men nu ser de ju så himla stilrent ut
snyggt
Fialotta
30-09-2003, 08:29
Oj va fint det var, där låg det mycke jobb
bakom kan jag se...dammen blev kanonläcker
Tack för titten du bjuder på...härligt
Almdalen
30-09-2003, 10:44
Dammen blev jätte fin, snygg stenläggning, ni måste laggt ner mycket jobb på den. Växthuset ser också fint ut, vad roligt att du delar med dig av dina projekt.
Härliga bilder!
Hej
Vad kul att Ni tycker att det blev bra med dammen, det var hemskt mycket jobb med den, mycket mera än vi kunde tro, i somras när vi hade grävt och lagt ut duken, och kom till kant och stenläggningen, kan jag berätta att det höll på att sluta med skilsmässa , vi läste ALLA tidningar om dammar samt alla böcker som fanns på bibblan och blev bara mera osäkra, vihade olika ideer om hur det skulle utföras, allt från mossa? torvblock? olika slags dukar åkte i och ut igen, stenar och grus hämtades och tvättades i ett närbeläget grustag ochdet blev aldrig nog , den gamla bilen blev aldrig mera som förr, sten är väldigt tungt, men nu är den KLAR.
växthuset har min man ritat och byggt själv, det är helt i lösvirke , med glas från gamla fönster, han har gjort ett jättebra jobb.
Lena
Inga från Närke
30-09-2003, 18:54
Hej Lena
Jättefin trädgård du har. EN fråga? Axnepeta är det en perenn? Frö eller planta? Hur hög blir den? Jag tyckte den var jättefin, skulle vilja ha i min trädgård. I vilket väderstreck och jordmån behöver den. Bor ju i Zon 3-4.
/Inga
Hej Inga
Axnepeta är en fantastisk kantväxt till rosor, den blommar oupphörligt hela sommaren, nu idag är den fortfarande här i Sundsvall zon 4 i full blom, jag har klippt ned dem en en gång, i slutet av juli tror jag, sedan full fart igen.Det är en härdig perenn som sprider sig och växer in bland rosorna så där läckert, jag köpte frö från Rara Växter för 2 år sedan, planterade fröna i feb. och de blommade redan första sommaren.
MVH
Lena zon 4
Inga
jag glömde säga att mina Axnepeta växer ju vid rosorna så det är mot väster här, och jorden är vanlig trädgårdsjord, där rosor trivs, de blir ca 40 cm höga.
Lena
rosettei
30-09-2003, 22:25
Fastnade för växthuset vet inte varför bara att det ser fint ut
är det kanske formen?
otroligt fint o så vackert växthus
din trädgård verkar så läcker verkligen dessa ljusa färger på dina blommor gör mycket härligt
Hans i Mälardalen
01-10-2003, 19:50
vackra bilder!
MvH
*Felix matte*
01-10-2003, 21:53
Tackar för titten!
Så mycket vackert
Tar mig friheten att återvända utan att betala entreavgift
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.