Pius
Ja, ni i zon 1, när vågar ni sommarbona i växthuset, ta bort bubbelplasten osv?

Det var min sambo som frågade mig i helgen och jag har ingen aning, vi skaffade växthuset förra våren så det är första gången vi haft det över vintern.

Vi har frigolit på golvet och resten bubbelplast samt värmefläkt och frostvakt och det har fungerat bra i vinter, alla pelargonerna verkar må väl förutom några enstaka som nog ruttnat bort.

Pius, på Gotland, zon 1
rosita
Jag har bara ett mindre bubbeltält och jag har kvar det så länge det finns plats till plantorna. Det brukar bli i början av april som jag tar bort det, men värmefläkten står kvar lite längre, eftersom nätterna kan vara ganska kalla i april och början av maj.
Pius
CITAT (rosita @ 30-03-2009, 16:28) *
Jag har bara ett mindre bubbeltält och jag har kvar det så länge det finns plats till plantorna. Det brukar bli i början av april som jag tar bort det, men värmefläkten står kvar lite längre, eftersom nätterna kan vara ganska kalla i april och början av maj.

Ja då kanske jag ska ägna Påsken åt växthuset, det lär ju ta sin tid att plocka ut, göra rent och sen in med allihopa igen, om vädret tillåter förstås.

Pius
rosita
Jag har inte alls svårt att plocka ut mitt eftersom det är helt fristående:

växthuset februari 2008 003.jpg

carolo
CITAT (rosita @ 30-03-2009, 19:47) *
Jag har inte alls svårt att plocka ut mitt eftersom det är helt fristående:

växthuset februari 2008 003.jpg

Hej!
Jag har en liknande lösning i mitt växthus! Jag måste bara fråga (snor tråden lite), jag har använt den bubbelplasten med små bubblor, tror ni det gör något? Ni som har erfarenhet kanske vet tänkte jag, själv har jag aldrig använt det förut.

Mvh Carina
Susanna
CITAT (Pius @ 30-03-2009, 15:43) *
Vi har frigolit på golvet och resten bubbelplast samt värmefläkt och frostvakt och det har fungerat bra i vinter, alla pelargonerna verkar må väl förutom några enstaka som nog ruttnat bort.

Pius, på Gotland, zon 1

Exakt samma lösning som jag har! Jag fick verkligen sitta på fingrarna i helgen för att inte rycka ner bubbelplasten, men halva frigolitgolvet åkte ut, jag kunde inte hålla mig.....Nu är jag bortrest en vecka men jag tror jag tar bort plasten i helgen om det inte blir kallt igen. Bor i sydöstra skåne förresten. Fläkten behåller jag nog längre, den stör inte så mycket som plast och frigolit.
rosita
CITAT (carolo @ 30-03-2009, 20:25) *
Hej!
Jag har en liknande lösning i mitt växthus! Jag måste bara fråga (snor tråden lite), jag har använt den bubbelplasten med små bubblor, tror ni det gör något? Ni som har erfarenhet kanske vet tänkte jag, själv har jag aldrig använt det förut.

Mvh Carina

Stora bubblor isolerar bättre, annars är det ingen skillnad.
carolo
CITAT (rosita @ 31-03-2009, 16:17) *
Stora bubblor isolerar bättre, annars är det ingen skillnad.

ok, tack!
/carina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon