|
Ett svenskt, nyproducerat trädgårdsprogram kommer att ersätta det nuvarande, "Från trädgård till tallrik" på fredagar kl 21.30 i SVT från den 1 maj. Jag tror det kommer att bli riktigt bra! Läs mer här.
Aqvakul
30-03-2009, 19:02
Det låter hur spännande som helst!
blomkronan
30-03-2009, 19:07
 tack för tipset... den hade jag nog missat annars. Man får väll masa sig in från trädgården på fredagarna då
Eva i Höga
30-03-2009, 19:14
CITAT (blomkronan @ 30-03-2009, 20:07)  Man får väll masa sig in från trädgården på fredagarna då  Ja, då kan det väl nästan vara dags att avsluta trädgårdsarbetet för dagen när klockan är så mycket. Hoppas att detta är vår smak! Ser fram emot det.
Aqvakul
30-03-2009, 19:21
Redan i april kommer TV4+ med ett svenskproducerat trädgårdsprogram: "Tinas trädgård" Jag blir alltid lite misstänksam när man väljer en "kändis" som frontfigur... http://www.hemmakanalen.se/1.911290/2009/0...spiration_i_var
CITAT (Aqvakul @ 30-03-2009, 20:21)  Redan i april kommer TV4+ med ett svenskproducerat trädgårdsprogram: "Tinas trädgård" Jag blir alltid lite misstänksam när man väljer en "kändis" som frontfigur... http://www.hemmakanalen.se/1.911290/2009/0...spiration_i_varSamma här. Jag ska ge det en chans, men jag tror nog att det kan bli lite väl flashigt jämfört med SVTs. Men har ni tänkt på hur bortskämda vi kommer att bli med 2 trädgårdsprogram i veckan!!!!!!
SVT-satsningen känns ju jätterolig!!!!
Biggan_
30-03-2009, 20:15
Hoppas nu att dom tagit till rejält med programtid så att det inte är halvtimmesprogram där dom bara skummar lite på ytan. Jag har sett program innan från Mandelmanns trädgård och jag tror nog att det här blir jättebra!
CITAT (Biggan_ @ 30-03-2009, 20:15)  Hoppas nu att dom tagit till rejält med programtid så att det inte är halvtimmesprogram där dom bara skummar lite på ytan. Jag har sett program innan från Mandelmanns trädgård och jag tror nog att det här blir jättebra! Eftersom det sänds Fre 21:30, så kommer det att vara MAX 30 min!
Husihelvete
31-03-2009, 09:53
Det fina med SVT är att om det är producerat för SVT så kommer man kunna se det på SVT play (internet) om man skulle ha missat det en gång eller två.
Österläge
01-04-2009, 09:53
Åh det verkar ju toppen!!  Särskilt SVT:s program men även Fyrans verkar bra tycker jag! Längtar!!
Krolliljan
01-05-2009, 17:25
Då är det 1:a maj. Hoppas att det är ett inspirerande program.
Lars-Olof Arvids
01-05-2009, 21:08
Det här verkar lovande tycker jag. Trevliga, entusiastiska programledare som visar och förklarar på ett lättsamt men ändå innehållsrikt sätt. Att klippa lavendel och ta sticklingar, och att odla potatis i sand, visades på ett bra sätt. Kul idé att ha ogräs till mat, men är ett trädgårdsprogram rätt ställe att lära folk steka fisk och musslor? Har de bara en halvtimmes programtid, ser jag gärna så mycket om växter och odling som möjligt. Men jag tänker absolut fortsätta se på programmet! Olle
Jag tyckte det var ett toppenprogram. Gillar både växter, mat o ogräs
Jämför man med Tina på TV4+ är det som natt och dag. Men visst kan jag hålla med om att en halvtimma är för lite, särskilt när en del av tiden går åt till matlagning. Matprogram finns det ju hur många som helst av - men kanske är det enda sättet för oss trädgårdsnördar att få se trädgårdsprogram. Tittarsiffrorna lär ju stiga om även de som är intresserade av mat (men inte trädgård) tittar... Tack ändå SVT!
Irene_L
01-05-2009, 21:21
Jag gillade det här programmet...riktigt bra tycker jag!
RibesRubusVitis
01-05-2009, 21:43
Faktiskt i min smak också; inte dumt alls. Och fisken och musslorna får väl ses som illustration till ogräset...
Ingela i Segersberg
01-05-2009, 21:47
Jag tyckte också det var bra.
CITAT (Husihelvete @ 31-03-2009, 10:53)  Det fina med SVT är att om det är producerat för SVT så kommer man kunna se det på SVT play (internet) om man skulle ha missat det en gång eller två. Ja, det hoppas man ju så småningom, ännu har de i alla fall inte lagt upp det!
Krolliljan
02-05-2009, 10:06
Gillade också programmet
Överbölingen
02-05-2009, 12:44
Det allra bästa var att trädgårdsvåren var exakt där den var hos oss i går. Nu skenar det. Tänk att vi norr om landsvägen får se något tidsanpassat och inte bara något att dregla över. Och att Pernilla var trädgårdsfreak hade jag ingen aaning om.
blomkronan
02-05-2009, 14:00
Jag missa...  Jag var i trädgården...  och grävde nya rabatter  Det är ju för varmt att gräva på dagen så jag tog det på kvällen... och glömde helt bort tiden 21,30 Edit: Jag kolla den går i repris på tv2 kl 11,30 på söndag  jag har satt på inspelning för säkerhet skull.
Jag lyckades ju missa programmet. Ska kolla om det går i repris.
Tinas program har jag gett upp så jag hoppas att det här programmet är bättre. Jag litar på ert omdöme.
susanneedgren
02-05-2009, 15:43
Gå in på SVT.se och välj SVT Play. Då kan Ni titta på programmet när Ni vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|