Sussgirl
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp här. Jag ska skicka en kaffeservis på posten men vet inte om jag ska köpa ett paket på posten eller om man bara ska ta en kartong och packa i och sen ta med till posten för invägning.
Hur gör jag detta enklast? Har aldrig skickat porslin.

Tacksam för alla svar.
Mvh Susanne
Myosotis
Jag tror att det är samma pris om man tar en egen kartong, så har det varit i alla fall. Se till att tejpa ordentligt så inget ramlar ut. På postens hemsida står det nog lite info. Jag vet inte om man kan få en klisterlapp eller nåt med "ömtåligt", de får ju inte slänga omkring porslinet. Om det är något du är rädd om, typ arvegods, skulle jag inte skicka det med posten. Det händer att saker går sönder eller kommer bort.
Anma
Du kan skicka med DHL istället, de har kartonger och packmaterial som ingår i priset.
Sussgirl
CITAT (Anma @ 31-03-2009, 11:37) *
Du kan skicka med DHL istället, de har kartonger och packmaterial som ingår i priset.

Tack för tipset! DHL hade jag här i Norrtälje iallafall såg jag på datan.
Bra att de har färdiga kartonger också.

Mvh Susanne
Alba
Kolla gärna med DHL vilket ansvar de tar för proslin....om oturen är framm och det blir kross.
Bräckagekänsligt gods tas ofta inte ansvar för. Ev. kan du behöva en tilläggsförsäkring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon