Full version: Mystisk sådd
Betty
Jag har fått upp en mystisk snabbväxande sak i min Echinacea-sådd.
[attachment=32599:2009_03_31_003.jpg]
Ingen av mina övriga sådder liknar den här, inte ens det minsta.
Jag har vid ett par tillfällen tidigare år lyckats odla fram ett par riktigt fina exemplar av brännässla... giggle.gif men den här gången ser det åtminstone inte ut att vara någon sådan. Det ska bli intressant att se vad det månde bli av denna så småningom. g.gif
Knytt
Ser det inte lite ut som en tomat? smile.gif
Eva 33c
Tomat tycker jag med : )
Helen i Piteå Zon 5
Ja, tomat var det första jag också tänkte på.... spännande!
Betty
Skulle ju vara jättekul om det var en liten tomatplanta, jag som för första gången på alla år inte tänkt ha några "hemmasådda" tomater. Jag hade tänkt göra det enkelt för mig och vara bekväm och köpa en "färdig" här framåt vår/försommarkanten... rolleyes.gif
Peztis
Håller med om att det ser ut som en fin liten tomat-planta!!!
CillaM
Jag tycker alltid det är lika kul när man får små troll i krukorna, blir liksom ett välkommet besök. Förra året fick jag flera känguruäpplen på det här viset.
Betty
Dags att skola om fröplantorna. Den där uppstickaren i echinaceasådden är verkligen en tomatplanta, det doftar starkt av tomat om man tar på bladen. Återstår bara att se vilken sort det kan vara... g.gif

Jag har som sagt inte sått några tomatfröer frivilligt i år, för första gången "nästan någonsin". Men det är tydligen inte meningen att jag ska komma undan i år heller... rolleyes.gif
[attachment=32804:2009_04_06_002.jpg]
Knytt
Hmm ... har du ätit tomatmacka samtidigt som du pratat med sådderna? wink.gif
Betty
CITAT (Knytt @ 06-04-2009, 10:42) *

Nix! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Knytt @ 06-04-2009, 10:42) *

giggle.gif

På tal om tomatplantor. Min käre sambo har breddsått tomatfrön så vi har tomatplantor till hela Sverige (Det skrev jag i en annan tråd också) a0a.gif
Knytt
Arrendera åkermark och anlägga en tomatdjungel? biggrin.gif
Betty
Ganska precis två månader sedan den här tråden var uppe... Tomatplantan blev omplanterad den 14/4 och har inte växt mycket alls sedan dess. Den är faktiskt inte mer än 25 cm hög. Jag har aldrig tidigare upplevt en så seg, ja faktiskt avstannad tillväxt på en tomatplanta... undrar vad det är för sort... g.gif Jaja, några få tomater kommer det att bli på den - hoppas de blir goda i alla fall... smile.gif

[attachment=36118:2009_06_05_023.jpg]
MariaS
Ser ut som busktomaten Tiny Tim. Jättegoda tomater i så fall. Och inte behöver den tjuvas heller biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon