Var hos trädgårdmästaren i helgen och kunde inte låta bli inhandla 3 st Klematis och 2 björnbär. Väl hemma blev det till att kolla i böckerna ( jag vet , fel ordningsföljd här) Klematis ska helst planteras på hösten ser jag då men jag fastnade för "helst" det verkar som ok nu också. Min fråga är eg. om jag är för tidigt ute överhuvudtaget, det är ju fortfarande risk för frost och det är väl snudd på minus här nu nattetid i mina trakter, nordöstra Skåne.
Det blir fjärde sommaren nu med torpet o skogstomten, vi har planterat mycket varje år och det är jätteroligt. Det mesta har faktiskt blivit riktigt bra och inget har dött bort (än så länge) Spännande nu när det våras, vissa buskar, som planterades första året, ska väl börja kunna få riktig fart nu. Det som växt bäst hittills är Schersmin, berså med honungsros och gullregn. Klematisen som inhandlades nu hamnade i bersån förresten, hoppas det inte blir för tätt ? 1 m mellan rosorna och nu Klematis emellan.
Gör ofta felet att jag impulshandlar sånt jag fastnar för och tänker mig på ett visst ställe och "läser på" först när jag kommer hem men det har ju gått bra hittills.