Igår besökte jag min favorithandelsträdgård,det var svinkallt men buskar och träd var på plats,så även en del rosor i krukor.Rabattrosor gick jag förbi,likaså Austinrosor men så såg jag att de hade Souvenir de la Malmaison.Jag vet att den är kinkigt och inte tål den regn heller,ändå var jag tvungen att köper den.......till min zon 4.Turligt nog köpte jag en stoooor kruka på Plantagen tänkt till La Reine Victoria,jaha hon får bo kvar i sin gammal sophink eller vad det nu är hon bor i.Jag skulle ja bara köper jord och penseer,jo en julros slank med i korgen också.Nu behöver jag bara skaffa ett sådant genomskinligt plastparaply till kinkmadamen,för regn gillar hon ja inte.
Klart du ska ha en tjusig krukros ! Ibland så måste vi rostokar få göra lite härliga impulsköp, rosen är så otroligt vacker när jag tittat på bilder. Springer jag på den åker jag dit
CITAT (Kajsa @ 31-03-2009, 16:39)

Klart du ska ha en tjusig krukros ! Ibland så måste vi rostokar få göra lite härliga impulsköp, rosen är så otroligt vacker när jag tittat på bilder. Springer jag på den åker jag dit

Haha Kajsa jag föll pladrask,jag har länge sneglat på den men var feg hittills.Tänk dig min madame i kruka på framsidan mot gatan med ett tjusigt paraply över sig hahahaha,folk tror att nu har det fullständigt slagit över.
Ezereht
31-03-2009, 16:53
Grattis !!

Bygga ett litet hus till den ^^.
Ja men grannarna tycker nog att trädgårdsnöjet har slagit runt sedan länge hos oss trädgårdstokar, så det bjuder vi på