gröngöling1
Är så att jag har en tomatplanta under ett par LE lampor som jag körde igång från frö för cirka 3 veckor sen. Imorse så såg jag att vissa blad hade roterats 180 grader, dvs så det blev undersidan som blev belyst. Under dagen blev då undersidan av dessa löv gradvist lila och höll sig roterade tills cirka efter 12 timmar då hela lövet var lila. Sedan så roterades bladen tillbaka, det lila försvann och plantan fortsatte som normalt.

Vad var det som hände egentligen?
Carina s
Låter mycket konstigt ditt problem med tomatplantan!!! Har aldrig sett eller hört något liknande.. hmhm... Det e ju 1 april idag.. kanske ett aprilskämt hihi..
Rosmarin
CITAT (Carina s @ 01-04-2009, 08:08) *
Låter mycket konstigt ditt problem med tomatplantan!!! Har aldrig sett eller hört något liknande.. hmhm... Det e ju 1 april idag.. kanske ett aprilskämt hihi..

giggle.gif Ja det låter det onekligen som!!!
gröngöling1
Nej det är inget aprilskämt, om inte det va plantan som skämtade med mig då wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon