Full version: Pionfröer
Margith
Det börjar bli trångt här hemma shy.gif
Jag har en kruka med pionfröer som har rejäla rötter. De skulle alltså behöva planteras i jord.
Jag vet att de nu ska stå svalt för att utveckla de första bladen.
Vågar jag ställa ut dem i växthuset?
Än så länge är det minusgrader på nätterna och kommer säkert att vara det i ytterligare 1 månad -cry-.gif
Jag bäddar naturligtvis in dem i växtväv, men jag har ingen värme än i växthuset.
Det kostar bara för mycket el att försöka hålla frostfritt där, redan nu....

Vad säger ni? Törs jag? Eller är det dömt att misslyckas?
Anki V
Jag har också (rockii)pionfrön med rötter som ligger i vitmossa och jag har exakt samma fundering.

Ska man kanske kruka groddarna och ställa dom i kylskåpet?
Det bästa vore naturligtvis om de gick att ställa ut i skuggan invid husväggen.

/Anki
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 01-04-2009, 16:15) *
....Vågar jag ställa ut dem i växthuset?....Än så länge är det minusgrader på nätterna och kommer säkert att vara det i ytterligare 1 månad -cry-.gif ...Jag bäddar naturligtvis in dem i växtväv, men jag har ingen värme än i växthuset....

Jag skulle tordas göra som du föreslår MEN jag skulle placera krukan på frigolit (eller liknande) för att "minimera nerfrysningen" av själva krukans innehåll yes.gif
Margith
Hade jag haft plats i kylen, skulle jag inte ha tvekat att ställa in krukorna dit.
Men tyvärr äter jag och min familj i köket, så jag behöver kylen till mat flirting.gif

Det lutar åt att det blir växthuset, med frigolit och växtväv OM nu inte någon av er har en annan idé eller synpunkt??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon