ogräset
Hej på er

Kom hem i söndags från Karibien det var 28 grader varmt där. Har lagt in en del bilder i mitt forum om ni vill titta på alla vackra blommor. Då undra man varför man stannar i kalla norden, men svaret är lätt när man ser allt som knoppas och värmen börjar komma. Idag när jag kom hem från jobbet satte jag mig på altanen men ett glas vin och en trädgårdstidning UNDERBART.

Ha en skön vår önskar Birgitta rolleyes.gif
DSC_0602.jpg

Meriona
VAR var du? Superhärligt! Längtar till jul redan, då ska vi till mexico... inte riktigt karribien, men nära nog! sleep.gif
ogräset
Hejsan

Vi utgick från
ogräset
Hejsan

Vi flög till San Juan i Puerto Rico därifrån kryssade vi till olika öar St Thomas, St Martin, Antiqua, St Lucia, Barbados. Fartyget gick på natten så man kunde vara i land från sju på morgonen till fem på eftermiddagen.

MVH Birgitta
Meriona
Ååååh vad härligt! Hur länge var ni borta, skiljde det mycket från ö till ö? shy.gif SÅ kul att få göra en sån resa!
Alba
Fantastiska bilder. Blommorna är ju som en dröm.....man kan nästan inte fatta att det finns något så vackert.
Sen såg jag ju lite otäcka saker på marken......iiiiiiiiiiii.

Tack de fina bilderna.
ogräset
Hej igen

Vi var borta i två och en halv vecka då var flygtiden inräknad. Visst finns det olikheter tex St Lucia har regnskog med underbara papegojor i vackra färger och banan odlingar. Sen har vi stränderna och blommorna som är vackra var man än kommer. Min son hade dykutrustning med sig så den använde han flitigt, en av dykarna tog bilder under vattnet som han fick med sig hem det är otroligt att fiskar och koraller kan ha så vackra färger.

Beträffande de otäcka sakerna på marken var de nog räddare än vi var, kilade snabbt undan.

MVH Birgitta coolgleam.gif
Solstorm
Barbados är paradiset på jorden. Inga farliga ormar eller spindlar, vattnet går att dricka direkt ur kranen. Och växter i långa banor. Där finns en botanisk trädgård där allt växer med enorm hastighet. Lite annat stuk på ogräsrensandet. Där är det att hugga sig fram med machete (stavas det så?). Blommor och växter i all ära men jag tror nog att badstränderna slår allt. Att ligga på stranden i utkanten av skuggan från en palm som det fläktar i för att det inte ska bli för varmt. Korta sandstränder som inte är överbefolkade och STORA vågor i 27gradigt vatten. Och det bajanska ölet Banks. Synd att det är så fruktansvärt dyrt att åka dit. Jag har varit där en gång för många år sedan, hoppas att jag kommer dit en gång till i livet i alla fall. Fast annars så får jag väl ta det i nästa liv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon