carolo
Hej!
I eftermiddag åker vi bort över helgen, kommer hem på söndag igen. Är orolig över mina sådder! Vissa har kommit upp och vissa inte. Hur ska jag göra med belysningen?? Ska den vara på hela tiden eller räcker det med ljuset ifrån fönstrena? Jag har ingen timer - typiskt! Vill ju inte komma hem och allt är förstört! Jag har tänkt att lägga över plasten igen så fuktigheten behålls över helgen, tror ni det fungerar?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Carina
Helen i Piteå Zon 5
Jag skulle ha lysrören släckta yes.gif
Red Top
Känner du inte någon som kan pyssla om dina sådder när du är borta? Vad är det för sådder?
Att lämna sina "bäbisar" så många dagar kan vara vanskligt. Ljuset från fönstren bör räcka nu, men att hålla dem jämt fuktiga blir nog svårare. smile.gif
Om du bor i lägenhet, kan du ju skruva ner värmen på elementen. När det blir svalare dunstar ju inte vattnet lika fort. Men ställ dem inte i ett soligt fönster!
carolo
CITAT (Red Top @ 02-04-2009, 09:29) *
Känner du inte någon som kan pyssla om dina sådder när du är borta? Vad är det för sådder?
Att lämna sina "bäbisar" så många dagar kan vara vanskligt. Ljuset från fönstren bör räcka nu, men att hålla dem jämt fuktiga blir nog svårare. smile.gif
Om du bor i lägenhet, kan du ju skruva ner värmen på elementen. När det blir svalare dunstar ju inte vattnet lika fort. Men ställ dem inte i ett soligt fönster!

Hej!
Tyvärr har jag ingen pass.. det var inte planerat att resa denna helgen så därför blev det svårare. Det jag har sått är: 3 sorters tagetes (1 ej grodd än), 7 sorter petunior, vattenmelon, blåkorg, majs, purjo, blomstertobak (ej grott än) och afrikansk marguerite (-ej grott än). Usch va jag blir orolig nu! Sänker värmen och plastar ordentligt, kastar mig i bilen nu och inhandlar en timer! Håll tummarna!

Tack!
/Carina

CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 02-04-2009, 09:27) *
Jag skulle ha lysrören släckta yes.gif

Tack! - Ilar iväg o köper en timer nu!
Red Top
Håller tummarna! tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
carolo
Hej!

Tack för de snabba råden! Ville bara säga att jag e hemma igen o alla bäbisar mår bra! Härligt!

Mvh Carina
Åsa, mälardalen zon 2
Om man har plast över sådderna avdunstar ju knappt ingenting, jag har mina sådder hemma hos mina föräldrar (och nej de brukar inte hålla på och kolla vattning och dyl) och de klarar sig utan skötsel från sön kväll till fredag eftermiddag så en helg kan man lämna sina sådder utan problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon