Katten maja
Hej

Är det någon som har varit med att deras katt helt plötsligt inte vill kissa på lådan får henne att kissa om jag sätter henne där. Den yngre tycker lådorna är okej så jag är lite konfunderad över detta vore glad om jag kunde få några tips eller råd.
Pius
Det kan finnas alla möjliga anledningar, från att hon kanske är sjuk till att det är en protest mot något. Kolla hos kattfolket Katter.nu Där finns svar på det mesta.

Pius
Katten maja
Tack så mycket där fick jag en del tips tänkte inte på denna sida skall pröva med en del som stod där och se om hon accepterar lådan smile.gif
Motti
Hörde att man inte ska skura kattlådan med rengöringsmedel som luktar citron för katter avsky citron lukt.Är hon gammal kan det ju vara att hon har blivit lite senil eller är det något med kisseriet som är fel.Tycker du ska ta henne till Veterinären och kolla upp henne just på grund av att du skriver att hon är gammal.

Mvh Motti
Miro
Kissar hon normalt när hon går utanför då?
många kissar som får problem med urinvägsinfektion/inflammation eller njurar kan börja gå utanför också, men då kissar de ofta lite konstigt som tex, lite åt gången, ofta, har ibland blod i urinen eller sitter ovanligt länge vid kissandet.
Katten maja
CITAT (Miro @ 06-04-2009, 17:13) *
Kissar hon normalt när hon går utanför då?
många kissar som får problem med urinvägsinfektion/inflammation eller njurar kan börja gå utanför också, men då kissar de ofta lite konstigt som tex, lite åt gången, ofta, har ibland blod i urinen eller sitter ovanligt länge vid kissandet.

Ja det gör hon jag misstänker att den yngre katten har överfallit henne när hon gick ut från toalleten, gammel tanten har börjat kissa i lådan igen men hon har fått mycket beröm och kel på toan och då började det gå bättre.
En glad matte.
Katten maja
Hej Igen

Tack för alla tips thanks.gif det vissade sig att det inte var den yngre katten som gett henne stryk som jag trodde hon hade urinkristaller i sitt urin den stackarn så det var nog obehagligt att kissa för nu beter hon sig som vanligt dvs krafsar över sitt kiss och kissar normalt och inte håller sig hela dagen.

Vetrinären gav mig tips på tabletter som funkar, okej att fia inte tycker de är roliga men torrfoder avskyr hon och blött mat går inte heller och en gammal dam är svår att lära om.

Så nu blir det tabletter laugh.gif trots att lill gumman blir sur på mig ett tag men vad gör man för sina sötnosar.
pejori
CITAT (Katten maja @ 23-04-2009, 09:57) *
Hej Igen

Tack för alla tips thanks.gif det vissade sig att det inte var den yngre katten som gett henne stryk som jag trodde hon hade urinkristaller i sitt urin den stackarn så det var nog obehagligt att kissa för nu beter hon sig som vanligt dvs krafsar över sitt kiss och kissar normalt och inte håller sig hela dagen.

Vetrinären gav mig tips på tabletter som funkar, okej att fia inte tycker de är roliga men torrfoder avskyr hon och blött mat går inte heller och en gammal dam är svår att lära om.

Så nu blir det tabletter laugh.gif trots att lill gumman blir sur på mig ett tag men vad gör man för sina sötnosar.

Det och urinvägsinfektion är den vanligaste orsaken till att en katt som varit rumsren, börjar kissa på annan plats. tummenupp.gif
Katter vill inte kissa i lådor som "biter dom"...(svedan) giggle.gif Så det första en del vet. gör är att skriva ut preparat mot infektion. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon