Full version: Traisgt växthus
Carro på Långslätten
Hej

Pga stora mängder snö har hela taket på mitt växthus (2*2,5 m) rasat in. Jag har glasrutor idag men skulle vilja ersätta dessa med något annat material, har någon förslag? Hur har ni gjort? Ramen är inte skadad. Det kan även blåsa en del på hösten så taket måste vara väl förankrat.

Jag bor i Härnösand så jag antar att det kommer att kunna hända igen.

Skulle vara mycket glad för alla hjälp jag kan få, vill snart ut och driva upp mina plantor.

Som ni ser har växthuset haft det lite tufft i vinter.
Gita
Jag skulle också vilja veta var jag kan få tag i nya rutor till mitt växthus, de jag har är efter tio år nästan ogenomskinliga. Jag vill inte ha glas utan kanalplast eftersom så mycket kottar och grenar faller ner. Så är det någon som kan tipsa om var jag hittar nya kanalplastskivor så blir jag väldigt tacksam.l´
Gita
miclo73
Jag köpte mina på willabgarden.se
polecat
Ett litet tips till nästa vinter. Släng över en presening över taket. Sen är det bara att sticka under kvastskaftet och lätta på den när det blivit mycket snö och vips rasar snön av.
ABCiV
Man kan ta tjockare glas för att det ska tåla mer...om man nu vill ha glas vill säga :-)
skogstroll
Om det blåser mycket kanske tjockare glas är bra smile.gif mitt växthus står (visserligen väl förankrat) på en klipphylla och det blåser på ordentligt ibland. Hade jag haft plast skulle det nog stått hos grannen vid det här laget giggle.gif jag brukar sopa av snön från taket när det kommit mycket.
WingDing
Lite OffTopic men ändå ni som nu har å får snö var glada för det. yahoo.gif

Älskar snö men ser man det mer än 1h får man vara glad. crying.gif
Carina s
Det finns inget glasmästeri där du bor? Jag handlade kanalplast hos våran glasmästare i stan " Lycksele". Borde ju finnas glasmästare där du bor??? Ring å hör om dom säljer kanalplast. B
ara en tanke mvh carina
Platinum
Hur stort snödjup kan det va frågan om på taket? Snö är ju inte direkt lättare än vatten, så kanske det kan va idé att fundera på tjockare glas på taket (och snåla runt väggarna om det är en kostnadsfråga, glas är inte gratis).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon