min stortall har i år fällt massor me barr
undrar om dom gör nån skada
eller kan jag som jag gör med löven låta dom ligga där dom är o mylla ner sej själva
eller blir det för starkt för gräset eller mina fetknoppar tex
Ingrid på Västkusten
30-09-2003, 18:39
Jag låter mina vara om det itne är ett flera centimeter tjockt lager då ;-)
Hälsar ingrid
bra tack va skönt
flera centimeter e de juinte
men mycke mer än vanligt
Ingrid på Västkusten
30-09-2003, 19:42
Todeloo,
Jag ahr också lit emr än vanligt, men vi har å andra sidan tagit bort ett bestånd med thuja så det är kanske därför jag har mera som kommer åt mitt håll just nu. Jag krafsar bort det där det är fult d v s mitt i t ex taklöken är det itne grant annars fr den ligga. Eklöv likadant. På våren kan jag vara mer på bettet och krafsa bort mer av estetiska skl, men de beror på. Jag tycker det är bra att låta dme multna ner :-)
fast det tar lite tid emellanåt ;-))
Hälsar ingrid
Jag har också mer tallbarr än vanligt. Det var en torr sommar och då släpper barrväxterna mer.
Jag gör som Ingrid både med barren och löven. Petar bort barr som lägger sig över taklökar och timjanbäddar som jag vill kunna se, och räfsar löv på våren men inte lika noggrannt som förr. Jag tar bort drivorna och rufsar upp tomten, men låter en hel del ligga kvar.
Undantaget är under två fruktträd som har skorv. Där räfsar jag också på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.