balkonglady
Hej!

Har ni köpt växter på Tradera någon gång? Har ni varit nöjda med det ni fått? Jag har spanat in en päronformad gul tomat som verkar spännande. Tomat, Gula Yellow Pear (Gul Pärontomat) 2 st. plantor för bara någon ynka krona!! Vad tror ni?
rbn
Vi hade en del besvär med våra yellow pear föra året. Dom va klena och väldigt motagliga för sjukdomar, mycket mer än de andra sorterna vi hade och gav väldigt lite tomater. Nu var det vårt första år som vi odlade i växthus och en hel del kommer att göras anourlunda i år. Så mycket va nog vårt fel, men som sagt, dom andra fick samma behandling och mådde mycket bättre. Men smaken på dom är helt ok faktiskt, inget jättehäftigt gott, men helt ok smile.gif

//rbn
Limpan86
1. ska du köpa på tradera så ska du ha en bild på plantan först. Annars har du dels inget att klaga på när den kommer och du blir överraskad och det är ju stor skillnad att lägga cirka 50kr (vilket det bli ink. frakt) på en stor planta än en liten med endast hjärtblad.

2. Det är ju absolut inte försent att så egna frön än. Dessutom är säkert plantorna du köper rätt så små så du kommer ju ändå behöva lägga ner lite jobb själv. Hoppas det går bra!
Barynia
Jag har odlat gul pärontomat i flera år, och har inte haft några problem med dem. Första året köpte jag en planta, men sen dess förkultiverar jag. Och som sagt, det är inte för sent att så nu. Jag sådde mina i söndags, och de har precis tittat upp. För första året har jag testat att låta mina sådder gro på golvvärmen i badrummet, med plast runt krukorna. Det fungerar mycket bra, tycker fröna gror jämnare.
Så skippa Tradera, det verkar mer riskfyllt......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon