Tan-Cor
Köpte mig en asklönn för jag tyckte den var snygg. Cirka 1 m hög och liknar mest en liten buske.

Min fråga är, kan den klara sig i kruka förutsatt att den är tillräckligt stor och hur fungerar det med vattning i kruka. Torkar det upp snabbare eller så?

Lönnen har sol morgon/förmiddag.
pebblelake
Nog kan den klara sig,men den växer väl fort och är svår att få snygg pga långa skott.Fast det beror på vad man är ute efter ett villt träd eller miniträd.Jag skulle hellre sattsa på en acer palmatum eller shirasawanum sort istället ,så får du ett snyggare balkongträd.plantera i bark,plantjord tillsätt långtidsverkande gödsel samt håll den fuktig.
lycka till!
HelenJ
CITAT (Tan-Cor @ 03-04-2009, 14:04) *
Köpte mig en asklönn för jag tyckte den var snygg. Cirka 1 m hög och liknar mest en liten buske.

Min fråga är, kan den klara sig i kruka förutsatt att den är tillräckligt stor och hur fungerar det med vattning i kruka. Torkar det upp snabbare eller så?
Lönnen har sol morgon/förmiddag.

Lite modigt att köpa ett träd som blir 6-10 meter högt och sätta det på en balkong.... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon