Full version: Lidl-inköp!
Irene_L
Idag när jag var nere på centrum gick jag in på Lidl. Där hittade jag rosor för 19.90!!!! Så jag kunde inte låta bli att handla 3 olika sorter. Sen hittade jag en rosa clematis för 29.90 så den fick också följa med hem:

Clematisen har inget namn men den ser fin ut på bilden. Rosorna heter Goldilokks (den gula), Marion (rosa) och Oklahoma (den röda).

Jag kollade alla noga innan jag köpte dom och alla hade fina gröna skott. Clematisen hade börjat att växa riktigt ordentligt:

Sen kan man ju inte vara säker på att det blir dom som bilderna visar men när det är så här billigt kan man ju chansa lite!!

Lady Hamilton
Grattis Irene! till dina "kap" Såg också dessa växter när jag var på Lidl. Men med över en halvmeter snö på backen och spöregn från himlen så var ett inköp inget att ens tänka på giggle.gif (är för lat för att "spetta upp" planterings hål i mark med tjäle flera decimeter ner)
Åsa, mälardalen zon 2
De där sorterna bör nog planteras på skyddat ställe + täckas under vintern efter vad jag kan se är det am. zon 6-7 på dessa och det brukar innebära zon 1-2 i svenska zoner. Eller så kanske man ska krukodla dem?

Klematisen tycker jag ser ut att ha ett namn vad står det där längre ner på förpackningen börjar på D eller O tycker jag det ser ut som??
Irene_L
Nej där nere står det bara Clematis giggle.gif
Meriona
Jösses att de säljer sånt på Lidl? Jag som bojkottat dem, kanske måste jag luckra lite på detta? Jag har ju upptäckt att Netto kan ha riktigt riktigt bra grejor, så..... unsure.gif
Alba
Vilka fynd du gjort.
Det är ju värt att testa. Trivs de inte så är det inget "hemmansköp".

Tänk om man hade Lidls här. Jag läser ofta vilka fynd man kan göra där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon