Full version: Dagens ROS
svennis
Nästa månad blommar den,maj, Mme Sancy de Parabere

Boursaultros
Bonnet, Frankrike 1874, zon 4,
Tagglös, fin doft ca. 3m eller 4m

Mme Sancy de Parabere.jpg

strandskatan
Vad kul det är när det finns en dagens ros här! Intressant att diskutera en speciell ros lite mer ingående. Tack ni som gör er besvär! Mycket som är positivt med den här rosen: vacker färg, vacker form, doft, tidig, härdig, tagglös! På bilder jag sett verkar den ha ovanligt glest bladverk, är det så med din också?
Ezereht
Är den lite lik Therese Bugnet eller är den mindre fylld och mindre i blomman?
svennis
[quote name='strandskatan' date='04-04-2009, 08:26' post='999406']
Vad kul det är när det finns en dagens ros här! Intressant att diskutera en speciell ros lite mer ingående. Tack ni som gör er besvär! Mycket som är positivt med den här rosen: vacker färg, vacker form, doft, tidig, härdig, tagglös! På bilder jag sett verkar den ha ovanligt glest bladverk, är det så med din också?
En ros man längtar efter! yes.gif
Du har rätt, Visst mycket glest grenverk.

[quote name='Ezereht' date='04-04-2009, 09:37' post='999441']
Är den lite lik Therese Bugnet eller är den mindre fylld och mindre i blomman?
Kanske lik men större blomma på Mme
Någon bild på eserehT , aj menar Therese biggrin.gif
AnnammA
"Therese Bugnet", kanadensisk rugosahybrid från 1950, skapad av Bugnet. Vackert bladverk och rödaktiga grenar.Remonterande och doftande. Anses som frisk och lättodlad.Zon 6.
svennis
[quote name='AnnammA' date='04-04-2009, 13:23' post='999586']
"Therese Bugnet", kanadensisk rugosahybrid från 1950, skapad av Bugnet. Vackert bladverk och rödaktiga grenar.Remonterande och doftande. Anses som frisk och lättodlad.Zon 6.
Fina bilder o Fin ros. Visst är de lika i blomman.
Jag lyckas inte med Therese Bugnet.
Planterade på utsatt läge för många år sedan som jag trodde gick.
Inget har hänt o den är svår att hitta, andra rosor växer där.
Vi har aldrig blivit kompisar naughty.gif
evvy
Godmorgon!

Va´ spännande med denna ros - sitter precis och ska planera för några nya doftande, helst taggfria klätterrososr! Gärna i rosa eller vitt. Denna var ju fantastiskt vacker! Kanske får bli en tur idag till Cedergrens i Råå. Ska kolla på deras hemsida om de har den.
Soliga Skånehälsningar från Evvy
Ezereht
CITAT (svennis @ 04-04-2009, 16:28) *
Jag lyckas inte med Therese Bugnet.
Planterade på utsatt läge för många år sedan som jag trodde gick.
Inget har hänt o den är svår att hitta, andra rosor växer där.
Vi har aldrig blivit kompisar naughty.gif

Jag ser att jag måste komma och prata med din ros Svennis! kompiskram.gif
Kajsa
Jättevacker svennis, zon 4 ros, nej inga mer beställningar nu ! Varit ute och krattat idag och såg att en del rosor har dött, men lite osäker det är så tidigt ?
Ezereht
Inte dina Leonardo da vinchi väl Kajsa ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon