Full version: Bilder
Adri-Anne
Nu har jag lagt in många nya bilder. Har ni lust att titta? rolleyes.gif
zaaritha
Tjusigt!! Grattis till dessa vackra växter!!
M-B
Lena
Adri-anne

vilka änglar, du har ju jättemånga, den vita liksom dubbla, vad heter den?
jag köpte en vit, som blev gul.

MVH Lena xon 4
*Felix matte*
Så klart jag vill se allt vackert smile.gif
Önskar att jag hade dina växter här hos mig wub.gif

Så roligt att du vill dela med dig av allt det vackra till oss som sitter här i kylan. Just nu -6,3 fläckvis snö på backen sad.gif
Men i eftermiddags såg jag att grannens luktärter blommade för fullt.
Tar ett kort imorron (ifall de överlevt kylan)
Fialotta
Oj,oj,oj...vilka änglatrumpeter
hur gör du???

Blev grön av avund...du måste ha nåt knep o knåp för dig ohmy.gif

Alla dina blommor verkar trivas hos dig...tack för titten
kikar in med jämna mellanrum i albumet rolleyes.gif
rosettei
rolleyes.gif
Mysig liten damm du har

karpaterklockan, hur får du den stå stor?
Mina verkar stå still i växten, de blommar fint
men blir aldrig större varken i höjd eller omkrets.

Här kommer lite bilder på vår katt som är lite långhårig.

Här bor jag och trivs bra
yla
Adri Anne
ALLA dina blommor blommar ju snällt
hur bär du dej åt
du måste ha riktigt grööööna fingrar

jättefint
lolo
Hej! wub.gif Nu fick man prestationsångest! wub.gif wub.gif

Vilka fina bilder, Adri-Anne! Eftersom jag föredrar krukväxter (bor i lägenhet och har således ingen trädgård), måste jag säga att allt var så vackert! Får du allt att blomma om också, eller? Imponerande! Man blir dessutom så glad då man tittar på vackra växtbilder. smile.gif

/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Adri-Anne
Hej på er!
Roligt att ni tyckte om bilderna.
Sanningen är att jag inte alls har gröna fingrar. Växtkraften består av massor av kompost, hönsgödning, tomatgödning, algomin och benmjöl till lökväxterna. Tomatgödsel är idealiskt till allt som man vill skall blomma rikligt.
Eftersom jag är hiskligt glömsk, har jag ingen ordning på gödslingen, dom får huller om buller när jag kommer ihåg. Men jag snålar aldrig på givorna.
Änglarna brukar jag ha ett sorts mått på gödningen, i 10 liter vatten ger jag dom först en lagom dos , tomatgödning, hönsgödning, kompost så får dom en bauta dos till, för säkerhets skull .... och ifall att det var länge sedan dom senast fick gödning , behöver dom nog ytterligare en näve. Ungefär så.
Om änglarna finns inget som heter lagom. Dom vill ha bautamängder av allting. biggrin.gif biggrin.gif Den dubbla änglatrumpeten heter...Candida Plena

Karpaterklocorna fick tyvärr stryka på foten , när vi lade plattor här förra året. Nu har jag bara två hubbor och dom trivs inte på sin nya plats.
Karpaterklockorna tycker mycket om lövkompost och gärna lite sandblandad jord.
ariana
jättefint du har det
hur orkar du ute o inne blommor överallt
den röda klängliljan oh så vacker o mycket annat rolleyes.gif
Adri-Anne
Tycker också att klängliljan är vacker, men den tar lång tid på sig och inte är det någon ymnig blommning på den heller, fick bara fem blommor senaste blomningen. Men dom var maffiga. Det var sonen som var fotograf,
den bilden är inget för min dimlåda. biggrin.gif
Adri-Anne
CITAT (rosettei @ 30-09-2003, 23:18)
rolleyes.gif
Mysig liten damm du har

karpaterklockan, hur får du den stå stor?
Mina verkar stå still i växten, de blommar fint
men blir aldrig större varken i höjd eller omkrets.

Här kommer lite bilder på vår katt som är lite långhårig.

Här bor jag och trivs bra

Det var här bilden på min katt skulle vara och inte där jag lade den innan.
Det var en bild med samma sort katt som min i det andra inlägget och den bilden var den samma som på den här länken , i detta inlägget. Jo jag håller med, det låter som rena snurren och det var just vad det blev.
Almdalen
Härliga bilder, vilka underbara Änglar du har!
Tack för att du delar med dig.

Ingegerd
biggrin.gif
Annki
Åhhh! Kan jag inte få låna din katt och ha på magen när jag ligger och läser en god bok i höst?? Gud så gosig! Sen blev jag djupt imponerad både av utomhus- och inomhusväxtligheten. Och som de andra blir jag grön av avund när jag ser dina änglatrumpeter!! Suck! Vad heter den vita dubbla? Den är för härlig! Vilket paradis du har!

Jag sådde en dubbel gul änglatrumpet till min mor och mig för två-tre år sedan. Min har aldrig blommat. Mammas har haft ca 30 blommor i sommar och visade sig vara en indisk spikklubba med dubbla gula blommor som dessutom doftade gudomligt. Livet är lite orättvist ibland.... sad.gif
Kajsa
Tala om härlig grönska, så många sorter av änglatrumpet du har
gillar den dubbla vita, och massor av vackra krukväxter,
tack för titten. rolleyes.gif
Adri-Anne
Hej Kajsa och Annki!
Visst blommar det på bilderna!.... När det inte blommar och det ser ut som skrutt tar jag helt enkelt inga foton, och då är nog grönskan både si och så, men det är ju inget man visar upp. Har inte heller alla änglarna på en gång, tre av bilderna är från i fjol.:-)))
Och så vill du låna min Pellesmurf, mmnjaa, kan du inte låna något annat i stället? tongue.gif rolleyes.gif
Inte är jag så duktig att jag sår några änglar, det har jag aldrig gjort, så där fick du en guldstjärna biggrin.gif Jag har tiggt sticklingar, eller köpt färdiga småplantor.
Den vita dubbla är en Candida Plena.
rosettei
laugh.gif
Av den dubbla vita änglatrumpeten tigger jag sticklingar av om du tar sticklingar någon gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon