katah
jag har spanat på nu dessa vita pinnar där man kan skriva växtnamn och info, men de är ofta hopplöst dyra om man nu behöver flera hundra.

De billigaste jag har hittat hittils finns på City Gross, där får man 75 st för 19 kr !

Finns det ännu billigare någonstans ?
Visst man kan klippa själv...
Alba
Jag vet inte om du menar för märkning ute eller inne.
Till mina sådder använder jag Br Nelsons i plastat papper som jag köpt på Blomsterlandet . Bäst är att skriva med blyerts på dem för att det ska hålla har jag märkt.
Jag har även klippt själv ur lite hårdare plast och det har också fungerat bra.

Ska de vara ue är det viktigare med vad man använder.....hoppas någon annan kan ge bra tips om det.

[attachment=32745:p6000n.jpg]
skånepåg
Ni kan ju ta sånna persienner som man har i fönstren och klippa och skriva på, perfekta för sånt biggrin.gif
Maggan H
CITAT (skånepåg @ 04-04-2009, 18:01) *
Ni kan ju ta sånna persienner som man har i fönstren och klippa och skriva på, perfekta för sånt biggrin.gif

Absolut, det gör jag, kolla på loppis och second hand!
Kajsa i Arvika
Persienner här med! tummenupp.gif Man kan använda både blyerts och vattenfasta pennor.. funkar alldeles utmärkt.
uno
CITAT (Kajsa i Arvika @ 04-04-2009, 21:21) *
Persienner här med! tummenupp.gif Man kan använda både blyerts och vattenfasta pennor.. funkar alldeles utmärkt.

Även jag en hängiven persienanvändare.
embees
Persienner är utmärkt att använda, men om man har små såkrukor så blir de i största laget så jag köper i 500 pack för 150:- hos Lindbloms frö
http://www.lindbloms.se/Lindbloms/Sidor/Katalogram.html
skogstroll
Persienner är ju helbra, själv har jag inga sad.gif så det blir maskeringstejp
Eva 33c
Jag använder också persienner, som jag delar "på längden" också, så blir de inte så stora.
För sommarblommor och grönsaker, som ofta bara behöver etikett till de planterats ut, använder jag etiketter klippta av mjölkförpackningar. De brukar hålla lagom länge.
katah
Jag har försökt att satsa lite på mina sådder , lite varje år så att man inte skulle behöva pyssla så mycket med " runtomring" saker, jag klipper ändå små pyttor till sådder.
makrilburkar är jättebra förresten !

men jag känner att jag vill ha märkpinnar som klarar ute och inne och hälst flera sesonger.
Så vad bra , jag kommer att hålla lindbloms i minnet nästa gång !

30 öre / styk är helt ok pris. ( 500 för 150 kr)
Mina ( 75 st för 19 kr ), oj, biggrin.gif var ännu billigare, 25 öre / st.
En stund trodde jag att lindbloms var billigare än dom från City Gross.

Mrs-E
Bor nära City Gross, så jag har köpt på mig för många som vanligt, men det kommer ju fler säsonger............... blink.gif
katah
Ha-haa de är enkla att tvätta och texten kan suddas ut (om man skriver med blyerts)
så du får nog utöka antal växter nästa år whistling.gif
Scout
Overheadplast!
Ta ett sånd där plastblad som man använde på overheadprojektorn (kanske ovanligare nu, var väldigt vanliga på 90talet), klipp i smala lagom långa remsor skriv på med smalspetsig spritpenna (overheadpenna). De är bra för de släpper igenom ljuset till små plantor så att de slipper skuggas av en vanlig märkpinne.
katah
Så smart med det där genomskinliga !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon