tantGröön
Hej alla rosexperter.
Jag har precis blivit med koloni. Jag håller nu på att gräva upp det som ska bli grönsakslandet.
Längs med staketet står några rejäla rosbuskar. Dock är de lite ivägen, ser rätt risiga ut, och jag kommer att riva mig hela tiden. De har inte fått så mycket kärlek de senaste åren.

1) Är dessa rosbuskar värda att spara?
2) I så fall, kan man flytta dem utan problem till andra sidan trädgården?
3) Vad finns det för prioriterade skötseltips för dessa som jag behöver tänka på?

Tacksam för svar!!!J

Vänliga Hälsningar

Jonna

[attachment=32754:image_up...2_713136.jpg]

[attachment=32753:image_up...3_728151.jpg]
renate
Det var rejäla taggbuskar men de går säkert att flytta.Det går inte att ser vad det är för rosor,men kan du inte fråga grannen intill vad det är för rosor?
Bassam
Tack för frågan

Först är det bra om du behåller dem och du kan flytta de med stora jord klumpor men du ska plantera dom i soliga stället plus ger de bra vatten till en månad eftter flyttning.

H:Bassam
tantGröön
Hej och tack för svar!
Då gräver jag upp dem idag, så får de bo på andra sidan trädgården, på en plats där jag inte river mig på dem biggrin.gif

Tack!

Mvh

Jonna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon