Full version: Blåregn i kruka?
Nanashi
Hej!

Jag var på Zetas igår (tillsammans med alla andra trädgårdsentusiaster i Stockholm tongue.gif ). Eftersom jag handlade mycket så fick jag ett blåregn (Blue Moon) på köpet. Tror ni att jag kan plantera den i en stor kruka? Min tomt är väldigt bergig och jag måste i princip odla allt i krukor och pallkragar. Sen undrar jag även om ni tror att rådjuren kommer att vilja mumsa på Blåregnet så att jag vet om jag behöver skydda det eller inte.

Tack för svar!

Soliga hälsningar! blomma.gif
Aqvakul
Min spontana uppfattning är att det skulle krävas en enormt stor kruka om blåregnet ska kunna utvecklas normalt.
Nanashi
Tack för svar. Jag får klura lite på hur jag skall göra.
kasam

Va synd! Ja, jag går också i sådana funderingar...
Bassam

Tack för frågan
Du kan plantera den i vanlig kruka o du beskärar rötter första tre år på våren.

H:Bassam
Nanashi
hej Bassam,

Tack! Jag testar, jag har ju inget annat alternativ egentligen. Jag får ta den största krukan som jag kan hitta :-)

Kasam,

Jag återkommer med rapport senare i sommar hur det gick :-)
kasam

Nanashi - Härligt! Ser fram emot att få rapporter, tack!!! Jag håller tummen för att du lyckas!!!
Wilmer
Jag har haft blåregn i kruka i flera år efter att ha läst på att man kunde ha dem så. MEN jag har inte skött det så väl.. Det har aldrig blommat, men växer och frodas!
Bassam
Tack för frågan

Du ska beskära rötterna varje vår med att ersätta en del av marken.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon