Nanna
Kan ni fatta att det redan är oktober? Jag tyckte det var nyss man satt och grävde ner nya små växter i både krukor och landet, och nu plötsligt har det varit frost ute och jättekallt. Hallå, HALLÅ!! Var har sommaren tagit vägen?
Är det någon som har ett bra tips på hur man ska klara av vintern, vad brukar ni göra? sad.gif
kerstin z5-6
planera nästa säsong , njuta av blommning på inomhus -övervintrare,
men fa allt SÅ ..i januari Nyårsdagen ..måste jag så , ha tulpaner på borden och kasta ut julen smile.gif smile.gif
Betty
Egentligen så tycker jag att det är bra att vi har viloperioden Vinter ,
inte bara för växternas skull utan även för min egen.
Hela våren, sommaren och hösten återfinns jag stående "som en U-makaron" vid rabatterna med fingrarna i jorden (min mans uttryck)!!! rolleyes.gif
Under vintervilan kurar jag i favvo-fåtöljen vid öppna spisen och läser trädgårdsböckerna som jag inte hinner läsa på sommaren. Då finns tid att vila trötta ryggar och planera kommande säsong. smile.gif
Men när det börjar säljas tulpaner i början av januari orkar jag inte hålla mej längre! Då kliar det i odlarfingrarna - då är det dax! Fram med frökatalogerna - här ska sås! Snart är det vår! wub.gif
kerstin z5-6
Där är vi tydligen lika Betty smile.gifsmile.gif
*Felix matte*
CITAT (Nanna @ 01-10-2003, 07:31)
Är det någon som har ett bra tips på hur man ska klara av vintern, vad brukar ni göra? sad.gif

Mitt tips är att gå i ide tongue.gif
Så gör ju björnarna... Kloka djur måste jag säga wub.gif

Jag brukar läsa. läsa och läsa igen... eftersom jag inte hittat ide (`) och inte heller har kommit på hur jag kan försätta mig i dvala tongue.gif
Man får göra det bästa av situationen biggrin.gif
yla
felix matte o några till de e klart att man inte kan gå i ide
då missar man ju alla pulka backarna biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 01-10-2003, 23:07)
felix matte o några till de e klart att man inte kan gå i ide
då missar man ju alla pulka backarna biggrin.gif

Backen har jag ca. 5 meter från husknuten biggrin.gif
Ser med glädje alla barn som åker pulka och kälke, men ........
jag gillar inte vintern ändå sad.gif
yla
synd sad.gif men du kan väl sittta inomhus då o gona dej o fixa o dona me nåt unsure.gif jag vet ej men jag gillar vintern fast lite jobbigt e de ju då de slaskar
men GUD VA JAG LÄNGTAR EFTER VÅRN O SÄTTA FRÖNA SOM JAG PLOCKAT laugh.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 01-10-2003, 23:15)
synd sad.gif men du kan väl sittta inomhus då o gona dej o fixa o dona me nåt unsure.gif

Tål ju inte andas in kalluft efter alla "rökarår" sad.gif
Därför vill jag ha sommar åretrunt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ariana
Felix Matte du får väl ge dig av till varmare ställen på vintern så du slipper sitta där o må dåligt
lev idag imorron kan det va för sent
*Felix matte*
CITAT (ariana @ 02-10-2003, 00:43)
Felix Matte du får väl ge dig av till varmare ställen på vintern så du slipper sitta där o må dåligt
lev idag imorron kan det va för sent

Hej Ariana!
Du snodde mitt motto laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vem har tid eller lust att må dåligt? Inte jag biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon