Ezereht
En av mina älsklingsrosor förra sommaren, blommade som en galning hela sommaren, även med lite snö på fortsatte den blomma. Jättefina blekt gula bolliga blommor. Dock en zon 4 ros, så vi får se hur den klarat sig. Jag har pysslat med den, kupat och täckt. Min lilla älskling.

Amber Cover (bladen har lite skum färg på fotot).
Thé
Den är vacker! Men har den inte väldigt blanka blad? Jag har liksom fått för mig det.

Den blir inte särskilt hög, eller hur? (hörs på namnet)
Ezereht
Jag tänkte inte så mycket på det, tror den har inte jätteblanka blad, inte som en del rabattrosor. Men den är låg. Kankse 60-70cm?
Kajsa

Poulsen ros från 1994. Jag har många av dessa Coverrosor, fina att kanta rabatter med och söta.
Passar i kruka, på gravar mm
strandskatan
Fullständigt ljuvliga bilder! Ja, nu längtar man till rosentider... i spänd förväntan på de nysatta man inte sett blomma än!
gulmåra
Mmm väldigt fina bolliga blommor! blush.gif
Men hur är det med färgen? Gula eller aprikos eller ??
Kanske mer rosa i full sol?
Ezereht
blekt gul, men knopparna är aprikosrosa. En mild färg.
gulmåra
Aha, den ska jag spana lite efter! biggrin.gif
Stiffe
Här är den en ynklig patetisk liten (mikroskopisk) kinkputte, med blanka blad och en släng av SF. Som tur är växer det en Mariaklocka mitt i och högt över, vilket ju ger en viss skönhetsupplevelse trots allt. smile.gif
/S
gulmåra
Tänk nu hasade den ner lite från önskelistan! giggle.gif
Stiffe
Ja tänk så det kan gå. naughty.gif Men Ezerehts ser ju fin ut, och om hon kan få den att övervintra/överleva i Ume och se fin ut i år också så kanske ändå för den som är hugad?
/S
Ezereht
Hon kanske trivs bättre i förorten än ute på landet Stiffe wink.gif En city-girl.
Hoppas hon klarat sig, men om inte, så har jag andra saker som kan ta hennes plats. Men sist jag kollade i december hade hon gröna pinnar.
Stiffe
Inte alls omöjligt. Tror det är en så'n där bortklemad liten pimpinett sak som behöver skötas om som ett dibarn, och helst ska ha väldränerad fiiin lucker och fluffig jord etc. Men det får den inte här, muahaha. a0a.gif (Hade det varit en ros i min smak så hade det naturligtvis varit en helt annan sak.) whist.gif
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon