lenak
Jag satte massor av thuja plantor förra året i -maj som ska bilda en häck runt våran 1300 kvm stora tomt.

Det är den rena arten av thuja. Vi satte dom i blandat jord/torv med hästskit. Alla verkar ha överlevt vintern.

Jag undrar hur jag nu ska sköta den det här året. Ska jag gödsla den och isåfall med vad?? Tycker inte att dom har växt så mycket första året, så jag skulle gärna få fart på dom så mycket det går.

Är nybörjare på det här med trädgård så jag är tacksam för all hjälp! Det verkar finnas så mycket kunniga människor här smile.gif
lenak
Ingen?? confused.gif
HelenJ
Anledningen till att häcken inte växt så mycket är förmodligen att den växt neråt, dvs satsat på att etablera ordentliga rötter. Gödsla den gärna med lite kompost eller stallgödsel nu på våren, vattna, håll efter gräs och ogräs runt rötterna och vänta....
lenak
CITAT (HelenJ @ 06-04-2009, 22:07) *
Anledningen till att häcken inte växt så mycket är förmodligen att den växt neråt, dvs satsat på att etablera ordentliga rötter. Gödsla den gärna med lite kompost eller stallgödsel nu på våren, vattna, håll efter gräs och ogräs runt rötterna och vänta....

Okej tack så mycket smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon