Jag planterade i höstas pioner i min nya rabatt som ligger i soligt sydläge i Zon 3-4 och i ganska lerig jord som jag försökt förbättra. Vet inte riktigt vad jag ska ha som marktäckare framför, är lite inne på rosenplister eller garmander men har ingen erfarenhet av dessa. Fick förslag på förgätmigej men när jag läser om den så ska den inte trivas i soligt läge vad jag förstår. Rabatten ligger vid en trappa som man går förbi hela säsongen så det ska gärna vara nåt som ser hyffsat ut större delen av året. Tar tacksamt emot tips på växter som ni tror skulle passa och känner ni till/har ni erfarenhet av de jag nämnt ovan så kommentera gärna!
Andra växter jag redan bestämt mig/planterat i anslutning är Dahlia och Rose de Recht och jag har fortfarande en hel del yta kvar så har ni tips på växter som passar till Pioner, Dahlia och rose de rescht så tipsa gärna om dessa också. De jag funderar på just nu är guldlysing (brunbladig) och rosa brudslöja som lär ska ha väldigt djupa pålrötter men jag vet inte om det är nån nackdel.