Full version: Vad ska jag välja?
fundinan
Har behov av att täcka ett fult stängsel (ca 1.50 högt). Hade nästan bestämt mig för att välja Silverregn, men börjar tveka... verkar som att den ibland kan bli ett elände som tar över hela sin omgivning. Dessutom verkar den svår att få tag på, det verkar mest vara Bokharabindan som saluförs.

Så nu sneglar jag på alpklematis.

Känner mig rådvill... vill att det ska vara något som är snabbväxande och relativt kravlöst, och frodigt!

Kloka råd emottages tacksamt!

Bor i zon 2-3.

//Anna
Sussie F-Flower
Du skulle kunna plantera klockranka kanske... Växer flera meter på en sommar!!!!!!!!!
-Ursnygg!!!!
Titta i tråden som heter : Klockranka, Idag startar jag mina klockrankor.........
fundinan
Åh - klockranka vill jag ha!
Men den är ettårig... just på det här fula stängslet vill jag nog ha något härdigt.

Men det finns andra ställen där klockrankan skulle vara perfekt! Undrar om det är för sent att peta ner några frön...

//Anna
Sussie F-Flower
Inte då! Några veckor hit eller dit gör inget... tummenupp.gif
ingrids
Kameleontbuske kanske - i sol får den gröna, vita och rosa blad så den är cool även när den inte blommar. Den jag hade klättrade bra.
Finn Klematis

Hej!

Vänd blicken tillbaka. Titta på klematis Alpina.
Det finns en ny sort som inte blir allt för hög.
Den är svagt doftande och heter Blue Princess.

Mvh.
Finn
fundinan
CITAT (ingrids @ 07-04-2009, 08:08) *
Kameleontbuske kanske - i sol får den gröna, vita och rosa blad så den är cool även när den inte blommar. Den jag hade klättrade bra.

Den har jag tittat på också! Den verkar dock aningens mer krävande än alpklematis och silverregn.

Stängslet är ganska långt... kanske inte behöver hålla mig till en sort smile.gif.

//Anna

CITAT (Finn Klematis @ 07-04-2009, 08:37) *
Hej!

Vänd blicken tillbaka. Titta på klematis Alpina.
Det finns en ny sort som inte blir allt för hög.
Den är svagt doftande och heter Blue Princess.

Mvh.
Finn

Har svårt att släppa alpklematisen... och silverregnet.
Alla dessa val smile.gif

//Anna

CITAT (Sussie F-Flower @ 07-04-2009, 00:21) *
Inte då! Några veckor hit eller dit gör inget... tummenupp.gif

Frön ska införskaffas idag!

//Anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon