|
Meriona
07-04-2009, 20:42
Nä fy vad vidrigt! Inte bara bildstöld, urkundsstöld också! FY vad är det för otäckingar?????? Kan vi göra nåt????
Myosotis
07-04-2009, 20:43
*Stintan*
07-04-2009, 20:56
Jisses va fräckt, hur sjutton kan man göra så
Eva-Helene
07-04-2009, 21:13
Ägget med sädesärlan, har du skickat in det som bidrag eller är det någon som snott det oclså?
Red Top
07-04-2009, 21:13
Jag har mejlat till redaktionen. Fy sjutton vilken fräckhet!
Irene_L
07-04-2009, 21:14
Men man fattar inte hur dom vågar!!! Nu har jag klickat på "anmält detta bidrag". Det står längst ner på sidan där äggen visas!!!
Myosotis
07-04-2009, 21:14
CITAT (Eva-Helene @ 07-04-2009, 22:13)  Ägget med sädesärlan, har du skickat in det som bidrag eller är det någon som snott det oclså?  Jag har inte skickat in någon sädesärla. Är det min sädesärla?!
anne-li i olofstorp
07-04-2009, 21:16
anmält de två du visat----
Fy för den lede idiot som snott dina ägg...  Ciczi
Myosotis
07-04-2009, 21:21
CITAT (Eva-Helene @ 07-04-2009, 22:13)  Ägget med sädesärlan, har du skickat in det som bidrag eller är det någon som snott det oclså? Nu har jag kollat igenom alla 24 sidorna och jag kan inte hitta något mer ägg som tillhör mig. På vilken sida var det?
Red Top
07-04-2009, 21:21
Det här mejlet skickade jag. Hoppas du ursäktar att jag kallade dig för väninna "Dessa bidrag i påskäggstävlingen är stulna från min väninnas hemsida! http://sorbiska.zoomin.se/index.html
http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/694_sc.jpg
http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/749_sc.jpg
Oförskämt av den som gjort det. Det ligger mycket arbete bakom dessa vackra ägg, som är gjorda i en speciell vaxbatikteknik med gamla sorbiska anor!
Var snälla och ta genast bort dem ur tävlingen!
Min väninna deltar själv i tävlingen med andra bilder av sina ägg, noggrant utvalda för just den här tävlingen.
Vänliga hälsningar Birgitta"
Myosotis
07-04-2009, 21:28
Känns ju som om vi är vänner!  Det var ett jättebra brev, tack! Hur lyckades du länka till bilderna så där, det var ju bra, för jag kunde bara beskriva vilka jag menade. Men sen skrev jag ett svar till grattismailet också där jag bifogade bilderna.
Irene_L
07-04-2009, 21:32
På sid 12 i avd flest röster finns ditt ägg med sädesärlan!!
Red Top
07-04-2009, 21:38
Jo, det känns verkligen som om vi är vänner Jag länkade till bilderna på samma sätt, som jag länkar till sidan att rösta på. Här är din sädesärla: http://kampanj.ica.se/egg/se/index.php?vid...&sort=votesNu har jag mejlat om sädesärlan oxå!
Myosotis
07-04-2009, 21:39
Tack, jag har hittat sädesärlan nu. Den är också stulen och anmäld. Vad trött jag blir!
Jag har varit inne och lagt min röst för i kväll, en röst från jobbet och en hemmifrån... Men jag hittar inte de stulna fotona? Har de redan blivit bortplockade? Det vore ju för väl....
Red Top
07-04-2009, 21:48
Nej, de är tyvärr fortfarande kvar, men det är väl inte någon som jobbar där vid den här tiden
Sussie F-Flower
07-04-2009, 21:49
-Va? -Är inte tävlingen klar? Ska man fortsätta rösta...? Nu såg jag ett SVART/RÖTT sorbiskt ägg...? Det är väl också Myosotis?
Red Top
07-04-2009, 21:55
CITAT (Sussie F-Flower @ 07-04-2009, 22:49)  -Va? -Är inte tävlingen klar? Ska man fortsätta rösta...? Nu såg jag ett SVART/RÖTT sorbiskt ägg...? Det är väl också Myosotis? Ja, fortsätt rösta Nytt ägg från idag. Myosotis ägg
Sussie F-Flower
07-04-2009, 21:59
CITAT (Red Top @ 07-04-2009, 22:55)  Ja, fortsätt rösta Nytt ägg från idag. Myosotis äggHaha.. Åh, herregud... Nu har jag röstat!!!!
Har röstat! Idag och igår!  Grattis myotis till vinsten igår! Hur fungerar det, ligger de gamla rösterna kvar tills ägget vunnit eller har över 800 stycken röstat på zebran idag??
Aqvakul
07-04-2009, 22:05
CITAT (Anma @ 07-04-2009, 23:01)  Har röstat! Idag och igår!  Grattis myotis till vinsten igår! Hur fungerar det, ligger de gamla rösterna kvar tills ägget vunnit eller har över 800 stycken röstat på zebran idag?? Rösterna ackumuleras. Zebraägget har fått totalt 800 röster. Hänger vi i, så har Myosotis stora chanser att vinna igen på torsdag.
Nu ligger "vi" Femma i tävlingen...Rösta på ...
Eva-Helene
07-04-2009, 22:29
Jag har mailat in följande till redaktionen@ica.se : "Hej. Denna bild http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/749_sc.jpg och denna http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/694_sc.jpg är bilder som xxxxxx tagit på sina dekorerade ägg ( se bl.a. på hennes hemsida http://sorbiska.zoomin.se/ ). Det är upprörande att det finns folk som har mage att hålla på med sådan fräck bildstöld! Och dessutom ställa upp i en tävling med dem! Jag förstår mycket väl att ni inte kan kolla upp varenda bild som lämnas in - vem skulle kunna det!? Därför finner jag det bäst att uppmärksamma er på det så ni kan ta bort bidragen. mvh Eva xxx (x-en satte jag dit ist.f. Myosotis "riktiga" namn och mitt efternamn nu)
Ingela i Segersberg
07-04-2009, 22:31
Nu har jag också röstat på Myostis nya ägg. Lika fint som det andra. En  till dej, hoppas verkligen att du vinner hela tävlingen.
Rosmarin
08-04-2009, 10:12
Hon ligger 2:a! Rösta på!
Myosotis
08-04-2009, 12:39
Titta vad som kom med posten idag:  Jättefint tycker jag, jag blev så glad! Och så blir jag ännu argare på dem som fuskar, de har verkligen inte förtjänat att få ett roligt paket, inte pengarna heller naturligtvis men på något sätt är det det omtänksamma påskägget med godis som jag verkligen missunnar bedragarna. Att de inte skäms!!!
titti49zon6
08-04-2009, 13:43
Gott, gottigottgott.......jag tog mig friheten att provsmaka hoppasatt du vinner i morgon med, just nu har du 461 röster om du vinner så kommer jag in och tar för mig lite mer godis
Red Top
08-04-2009, 14:09
CITAT (Myosotis @ 08-04-2009, 13:39)  Titta vad som kom med posten idag:  Jättefint tycker jag, jag blev så glad! Och så blir jag ännu argare på dem som fuskar, de har verkligen inte förtjänat att få ett roligt paket, inte pengarna heller naturligtvis men på något sätt är det det omtänksamma påskägget med godis som jag verkligen missunnar bedragarna. Att de inte skäms!!! Vad gulligt! Och snabba var de oxå! Kul att du hann få godiset före påsk
CITAT (Myosotis @ 08-04-2009, 13:39)  Titta vad som kom med posten idag:  Jättefint tycker jag, jag blev så glad! Och så blir jag ännu argare på dem som fuskar, de har verkligen inte förtjänat att få ett roligt paket, inte pengarna heller naturligtvis men på något sätt är det det omtänksamma påskägget med godis som jag verkligen missunnar bedragarna. Att de inte skäms!!! Håller med dig om fuskarna. Har kollat runt, och sett att en del ägg som deltar i tävlingen är ägg som ligger ute på olika söksiter, med olika ägarförhållande. Skitna ner sig genom att stjäla för en äggtävling....Så lågt.
Myosotis
08-04-2009, 15:52
CITAT (titti49zon6 @ 08-04-2009, 14:43)  Gott, gottigottgott.......jag tog mig friheten att provsmaka hoppasatt du vinner i morgon med, just nu har du 461 röster om du vinner så kommer jag in och tar för mig lite mer godis  Zon 6, det låter som om du bor lite längre norrut än jag, jag bor i Skåne. Men om du har vägarna förbi och det finns godis kvar så bjuder jag gärna. Hade verkligen gärna delat med mig till alla er som har röstat!  CITAT (pejori @ 08-04-2009, 15:23)  Håller med dig om fuskarna. Har kollat runt, och sett att en del ägg som deltar i tävlingen är ägg som ligger ute på olika söksiter, med olika ägarförhållande. Skitna ner sig genom att stjäla för en äggtävling....Så lågt.   När jag jobbade på en kyrkogård en gång så stals det blommor från gravarna ett tag, antagligen nattetid. Dessa hittades senare nyplanterade på andra, privatskötta gravar.  Det finns nog inga gränser för hur okänsliga vissa människor kan bli.
Dito Verde
08-04-2009, 16:32
Nu hände något konstigt. När jag skulle rösta fick jag meddelande om att jag redan röstat en gång idag. Men det har jag inte. Ingen annan har varit på min dator heller. Mysko.
CITAT (Dito Verde @ 08-04-2009, 17:32)  Nu hände något konstigt. När jag skulle rösta fick jag meddelande om att jag redan röstat en gång idag. Men det har jag inte. Ingen annan har varit på min dator heller. Mysko. Men det jämnar ut sig..... Jag röstade i morse innan jag gick till jobbet och nu när jag kom hem tog den emot en röst till ifrån mig. /Anki
Nu har jag bidragit med min röst för idag också!  Superfina ägg du gör, myotis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|