Full version: Myosotis ägg vann!
Sidor: 1, 2
Meriona
Nä fy vad vidrigt! Inte bara bildstöld, urkundsstöld också! FY vad är det för otäckingar?????? Kan vi göra nåt????
Myosotis
Om många anmäler bidraget som olämpligt kanske de fattar... ranting.gif ranting.gif ranting.gif
*Stintan*
Jisses va fräckt, hur sjutton kan man göra så ranting.gif
Eva-Helene
Ägget med sädesärlan, har du skickat in det som bidrag eller är det någon som snott det oclså?
Red Top
Jag har mejlat till redaktionen. Fy sjutton vilken fräckhet! ranting.gif ranting.gif
Irene_L
Men man fattar inte hur dom vågar!!! Nu har jag klickat på "anmält detta bidrag". Det står längst ner på sidan där äggen visas!!!
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 07-04-2009, 22:13) *
Ägget med sädesärlan, har du skickat in det som bidrag eller är det någon som snott det oclså?

blink.gif Jag har inte skickat in någon sädesärla. Är det min sädesärla?!
anne-li i olofstorp
anmält de två du visat----
Ciczi
Fy för den lede idiot som snott dina ägg... ranting.gif

Ciczi
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 07-04-2009, 22:13) *

Nu har jag kollat igenom alla 24 sidorna och jag kan inte hitta något mer ägg som tillhör mig. På vilken sida var det?
Red Top
Det här mejlet skickade jag. Hoppas du ursäktar att jag kallade dig för väninna blush.gif

"Dessa bidrag i påskäggstävlingen är stulna från min väninnas hemsida!
http://sorbiska.zoomin.se/index.html

http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/694_sc.jpg

http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/749_sc.jpg

Oförskämt av den som gjort det. Det ligger mycket arbete bakom dessa vackra ägg, som är gjorda i en speciell vaxbatikteknik med gamla sorbiska anor!

Var snälla och ta genast bort dem ur tävlingen!

Min väninna deltar själv i tävlingen med andra bilder av sina ägg, noggrant utvalda för just den här tävlingen.

Vänliga hälsningar
Birgitta"
Myosotis
Känns ju som om vi är vänner! kompiskram.gif Det var ett jättebra brev, tack! Hur lyckades du länka till bilderna så där, det var ju bra, för jag kunde bara beskriva vilka jag menade. Men sen skrev jag ett svar till grattismailet också där jag bifogade bilderna.
Irene_L
På sid 12 i avd flest röster finns ditt ägg med sädesärlan!!
Red Top
Jo, det känns verkligen som om vi är vänner smiley_small_hug.gif

Jag länkade till bilderna på samma sätt, som jag länkar till sidan att rösta på. yes.gif

Här är din sädesärla:http://kampanj.ica.se/egg/se/index.php?vid...&sort=votes

Nu har jag mejlat om sädesärlan oxå! ranting.gif
Myosotis
Tack, jag har hittat sädesärlan nu. Den är också stulen och anmäld. Vad trött jag blir!
Monaxe
Jag har varit inne och lagt min röst för i kväll, en röst från jobbet och en hemmifrån...
Men jag hittar inte de stulna fotona? Har de redan blivit bortplockade? Det vore ju för väl....
Red Top
Nej, de är tyvärr fortfarande kvar, men det är väl inte någon som jobbar där vid den här tiden sad.gif
Sussie F-Flower
-Va?
-Är inte tävlingen klar? Ska man fortsätta rösta...? Nu såg jag ett SVART/RÖTT sorbiskt ägg...? Det är väl också Myosotis?
Red Top
CITAT (Sussie F-Flower @ 07-04-2009, 22:49) *
-Va?
-Är inte tävlingen klar? Ska man fortsätta rösta...? Nu såg jag ett SVART/RÖTT sorbiskt ägg...? Det är väl också Myosotis?

Ja, fortsätt rösta tummenupp.gif
Nytt ägg från idag.

Myosotis ägg
Sussie F-Flower
CITAT (Red Top @ 07-04-2009, 22:55) *
Ja, fortsätt rösta tummenupp.gif
Nytt ägg från idag.

Myosotis ägg

Haha.. Åh, herregud... Nu har jag röstat!!!! tummenupp.gif
Anma
Har röstat! Idag och igår! smile.gif Grattis myotis till vinsten igår!

Hur fungerar det, ligger de gamla rösterna kvar tills ägget vunnit eller har över 800 stycken röstat på zebran idag??
Aqvakul
CITAT (Anma @ 07-04-2009, 23:01) *
Har röstat! Idag och igår! smile.gif Grattis myotis till vinsten igår!

Hur fungerar det, ligger de gamla rösterna kvar tills ägget vunnit eller har över 800 stycken röstat på zebran idag??

Rösterna ackumuleras. Zebraägget har fått totalt 800 röster. Hänger vi i, så har Myosotis stora chanser att vinna igen på torsdag.
pejori
Nu ligger "vi" Femma i tävlingen...Rösta på ... rotfl.gif
Eva-Helene
Jag har mailat in följande till redaktionen@ica.se :
"Hej.

Denna bild http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/749_sc.jpg och denna http://kampanj.ica.se/egg/se/image_archive/694_sc.jpg är bilder som xxxxxx tagit på sina dekorerade ägg ( se bl.a. på hennes hemsida http://sorbiska.zoomin.se/ ). Det är upprörande att det finns folk som har mage att hålla på med sådan fräck bildstöld! Och dessutom ställa upp i en tävling med dem! Jag förstår mycket väl att ni inte kan kolla upp varenda bild som lämnas in - vem skulle kunna det!? Därför finner jag det bäst att uppmärksamma er på det så ni kan ta bort bidragen.

mvh Eva xxx

(x-en satte jag dit ist.f. Myosotis "riktiga" namn och mitt efternamn nu)
Ingela i Segersberg
Nu har jag också röstat på Myostis nya ägg. Lika fint som det andra. En rose.gif till dej, hoppas verkligen att du vinner hela tävlingen.
Rosmarin
Hon ligger 2:a! Rösta på!
Myosotis
Titta vad som kom med posten idag:

Jättefint tycker jag, jag blev så glad! Och så blir jag ännu argare på dem som fuskar, de har verkligen inte förtjänat att få ett roligt paket, inte pengarna heller naturligtvis men på något sätt är det det omtänksamma påskägget med godis som jag verkligen missunnar bedragarna. Att de inte skäms!!!

titti49zon6
Gott, gottigottgott.......jag tog mig friheten att provsmaka biggrin.gif
hoppasatt du vinner i morgon med, just nu har du 461 röster tummenupp.gif
om du vinner så kommer jag in och tar för mig lite mer godis whist.gif devil.gif
Red Top
CITAT (Myosotis @ 08-04-2009, 13:39) *

Jättefint tycker jag, jag blev så glad! Och så blir jag ännu argare på dem som fuskar, de har verkligen inte förtjänat att få ett roligt paket, inte pengarna heller naturligtvis men på något sätt är det det omtänksamma påskägget med godis som jag verkligen missunnar bedragarna. Att de inte skäms!!!

Vad gulligt! Och snabba var de oxå!
Kul att du hann få godiset före påsk kompiskram.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 08-04-2009, 13:39) *

Håller med dig om fuskarna. ranting.gif
Har kollat runt, och sett att en del ägg som deltar i tävlingen är ägg som ligger ute på olika söksiter, med olika ägarförhållande. crying.gif
Skitna ner sig genom att stjäla för en äggtävling....Så lågt. -fear-.gif
Myosotis
CITAT (titti49zon6 @ 08-04-2009, 14:43) *
Gott, gottigottgott.......jag tog mig friheten att provsmaka biggrin.gif
hoppasatt du vinner i morgon med, just nu har du 461 röster tummenupp.gif
om du vinner så kommer jag in och tar för mig lite mer godis whist.gif devil.gif

Zon 6, det låter som om du bor lite längre norrut än jag, jag bor i Skåne. Men om du har vägarna förbi och det finns godis kvar så bjuder jag gärna. Hade verkligen gärna delat med mig till alla er som har röstat! smiley_small_hug.gif

CITAT (pejori @ 08-04-2009, 15:23) *
Håller med dig om fuskarna. ranting.gif
Har kollat runt, och sett att en del ägg som deltar i tävlingen är ägg som ligger ute på olika söksiter, med olika ägarförhållande. crying.gif
Skitna ner sig genom att stjäla för en äggtävling....Så lågt. -fear-.gif

ranting.gif När jag jobbade på en kyrkogård en gång så stals det blommor från gravarna ett tag, antagligen nattetid. Dessa hittades senare nyplanterade på andra, privatskötta gravar. duh.gif Det finns nog inga gränser för hur okänsliga vissa människor kan bli.
Monaxe
477
Dito Verde
Nu hände något konstigt.
När jag skulle rösta fick jag meddelande om att jag redan röstat en gång idag. Men det har jag inte.
Ingen annan har varit på min dator heller. Mysko.
Anki V
CITAT (Dito Verde @ 08-04-2009, 17:32) *
Nu hände något konstigt.
När jag skulle rösta fick jag meddelande om att jag redan röstat en gång idag. Men det har jag inte.
Ingen annan har varit på min dator heller. Mysko.

Men det jämnar ut sig..... laugh.gif
Jag röstade i morse innan jag gick till jobbet och nu när jag kom hem tog den emot en röst till ifrån mig.

/Anki
Anma
Nu har jag bidragit med min röst för idag också! smile.gif
Superfina ägg du gör, myotis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon