Jag har grävt upp ett nytt trädgårdsland och faktiskt vågat mig på att slänga ut några potatisar redan. Får hoppas att det funkar trots att man kanske skulle låta marken bli lite varmare först. Men jag tycker att marken ser så bar ut och även om potatisen kommer täcka ganska bra efterhand så känns det som att man vill utnyttja den kala ytan som är så länge.
Går det att hinna med en skörd av några asiatiska kålväxter eller liknande innan potatisen kväver allt? Eller finns det någon vits med att så en omgång gröngödslingsväxter och låta potatisen titta upp mellan dem? Mest bara nåt som inte förstör för potatisen och som kanske hinner fylla ut lite under tiden. Jag lärde mig i varje fall på min kolonilott att det är väldigt dumt att låta jordgubbar och potatis dela odlingslåda, speciellt om man sätter jordgubbarna i det norra hörnet. Potatisen trivdes men jordgubbarna blev det inte mycket av...

Tror att jag mest bara är otålig och vill göra nåt mer i mitt trädgårdsland nu med en gång men inte riktigt orkar gräva upp mer just nu... Det kliar ju så i fingrarna nu när solen börjar titta fram!