Laura
Vet någon vad detta är? Är det någon sorts rosbuske?
[attachment=32845:Bild113b.jpg]
HelenJ
Det ser ut som om du är stolt ägare till en vildros, även kallad nyponros...
De blommar vackert men har rysligt vassa taggar, och de sprider sig mycket med rotskott. Är näst intill omöjliga att bli av med.

Det skulle också kunna vara vildhallon - det är lite svårt att se på bilden. Också rysligt taggiga.... biggrin.gif
Laura
CITAT (HelenJ @ 07-04-2009, 17:42) *
De blommar vackert men har rysligt vassa taggar, och de sprider sig mycket med rotskott. Är näst intill omöjliga att bli av med.

Det skulle också kunna vara vildhallon - det är lite svårt att se på bilden. Också rysligt taggiga.... biggrin.gif

Jag är stolt ägaren till extremt mycket fint, både vild och planterat. Jag går runt med vidöppna ögon och ett stort leende på läpparna varje gång jag går ut (hela tiden!). smile.gif Jag är en megakonverterade storstadslägenhetsbo > lantis och mycket glad för det!
Aqvakul
CITAT (HelenJ @ 07-04-2009, 17:42) *

Det är inte ofta du är ute och cyklar Helen, men visst är det en vresros!
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 07-04-2009, 20:11) *
Det är inte ofta du är ute och cyklar Helen, men visst är det en vresros!

Idag har jag mest cyklat hela dan tror jag.... blush.gif men du har rätt! Rosa rugosa och inget annat!
kicki.p
Men det är väl helt underbart, att det får bli fel ibland.... hur ska man annars kunna lära sig något nytt, utvecklas, få större perspektiv???
Föresten är mina Stanwell perpetual lika taggiga, men de planterar man väl inte så där kargt och stenigt, eller?
HelenJ
CITAT (kicki.p @ 08-04-2009, 11:27) *
Men det är väl helt underbart, att det får bli fel ibland.... hur ska man annars kunna lära sig något nytt, utvecklas, få större perspektiv???
Föresten är mina Stanwell perpetual lika taggiga, men de planterar man väl inte så där kargt och stenigt, eller?

Absoult, det är bästa sättet att lära sig på. Det roliga är att jag först tänkte på Rosa rugosa men ångrade mig.... biggrin.gif

Jag tvivlar på att den är "planterad" i stenröset...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon