Karin82
Tänkte bygga en egen blomlåda i trä att ha på min träbelagda uteplats.

Ska bygga den i ett hörn, som en trekant för att spara lite plats.
Nån som har lite tips o råd på material o kanske tom en bra mall?

Det måste även vara en botten pålådan eftersom den ska stå direkt på altanen ocha lltså inte på marken.
Altanen är på drygt 9 kvm så den får inte vara så jättestor, men det får gärna få plats runt 6-7 normalstora plantor/blommor.
Kommer inte att så något i den utan plantera färdiga växter.

Så ös på med tips och idéer om hur man kan gå till väga smile.gif
Lägg gärna upp bilder på hur ni har gjort själva...

/Karin
Cockaby
Jag hade skaffat mig en plastback i önskad storlek att plantera i. Ska den itne stå under tack så behöver du dessutom ett lock du kan använda som fat och göra hål i botten. Alternativt kommer man en bit med en sopsäck som "fat".

Sen bygger du en behållare i trä för backen. Allra enklast är att använda 45 mm regel som hörnpinnar och sen spikar du på brädor runt om på reglarna. Själv tycker jag det blir snyggt med ströläkt som är smala ribbor som jag spikar horisontellt men sambon tycker det ser hemskt ut.

Vill du ha upp lådan från golvet så får du fästa reglar mellan hörnpinnarna en bit upp och tvärreglar som botten som backen kan stå på. Ah, jag är ingen expert men kanske gav någon idé i varje fall.
Karin82
Tack för ditt förslag.
Ska bege mig ut på jakt i helgen tänkte jag så ska ha med ditt förslag i tankarna smile.gif

Mvh Karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon