Noah
Hej!

Kul att era doftliljor blev underbara i sommar. biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Mina doftliljor blev kanske 1 m höga, jättefina blad, men det var bara 2 lökar av 15 som gav blomstängel, på vilka det endast kom en blomma. mad.gif sad.gif unsure.gif

Undrar vad jag gjorde för fel?
Samma sak hände med montrbretiorna (men de blev bara 30 cm) och gladiolusarna var inte så blomvilliga de heller.
Förkultiverade dem inne i god tid, pysslademed dem, och kånkade krukor ut och in trots min stora bebismage. wub.gif
Men vad fick man för sin omsorg, lite snygga blad. sad.gif mad.gif mad.gif

Hoppas jag har mer tur nästa år!

Ha det bäst! tongue.gif
Noah
Annki
Du HAR mer tur nästa år!! Här pysslades det inte ett skvatt, utan jag bara tryckte ned lite doftliljelökar i våras, och si de blommade!! Däremot kan jag hålla med om att Montbretian är en tjurig en. I år var tredje året jag testade, i 10 l-kruka på balkongen. Två år - inga blommor. Tredje året=blommor!! Jag tror man ska vara snabb med att slänga i lökarna i jorden när man köpt dem. Så de inte hinner ligga och torka. Det gav i alla fall resultat i år. Och här har det inte förkultiverats ett dyft.... zon 3.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon