kasam
Den här har dykt upp i trädgården.
Troligtvis har den varit här i trädgården sedan förre ägaren eller kanske dessförinnan.
Ja, så här i påskveckan så utgår jag ju från att det är en påsk- och inte pingstlilja.
Men vilken? Är det en ny eller kanske gammal sort?
Någon som vet?

kasam
Googlade och läste att det finns 24 000 registrerade sorter... oj! g.gif

Lady Hamilton
Jag har inget namn men jag tycker att det ser exakt likadan ut som de "Påskliljor" som växer här om kring Alltså den sorten som är gammal och PÅLITLIG kompiskram.gif återkommer troget varje år och blir bara fler och vackrare för varje år (förutsatt att man delar på lökarna med några års mellanrum)
kasam
Tack Lady H! thanks.gif
Ja, men det låter ju riktigt bra - en gammal o pålitlig sort. Precis vad jag vill ha!!!
Ska dela på lökarna efter årets blomning, så jag sprider ut härligheterna...

Dilara
Jag har också fullt med sådana hos mig som har förvildat sig. Jag har för mig att sorten heter Ice Follies, men det finns ju så många olika sorter så de kan lika gärna vara en annan.
kasam
Dilara- ja, kanske är det sådana jag har.... Ju mer jag har "satt mig in" i påskliljornas värld, så inser jag att det finns massor av sorter och att en hel del ser rätt snarlika ut.... Men när jag kollar din länk, ja visst ser de ut som mina! GLAD PÅSK!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon