Full version: Rosor.
Adri-Anne
Var ute just nu och tog in några rosor från Splendens, knoppar kvar, men inte troligt att dom orkar slå ut.
Vi hade frost i natt så jag tänkte att jag ville ha mig en bukett mens dom är fina.
New Dawn har fem rosor och ganska många knoppar kvar, men blir det inte varmare slår dom inte ut heller. Moje Hammarberg tog jag in sju rosor av igår och några knoppar har buskarna kvar, men som sagt det hela hänger på värmen. Tycker att rosorna ha blommat uselt i år, kanske var det allt regnande i våras och i somras som gjorde att det hela kom av sig.
Hur har ni det med era rosor?
Betty
Jag har inte så många rosor (...ännu) men de jag har har blommat jättefint i sommar.
Det du sa om regnandet i våras och somras känner jag inte till! biggrin.gif
Luleå vann solligan i år igen! Här har det varit en kanonsommar!!! biggrin.gif
Adri-Anne
Jodå nog vet jag att ni hade sol,. Inte nog att ni hade sol på nätterna, ni la vantarna på solen även på dagarna. biggrin.gif laugh.gif
Betty
Jaa... såna e vi!!! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Adri-Anne
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
ÅsaF
Här i Falun har det också varit en toppensommar med mycket sol och värme. Min Flammentanz har blommat något helt otroligt. Trodde aldrig att det kunde finnas så många knoppar på en å samma gren.

Peace rosorna blommar nu för andra gången i sommar med stora gula blommor. wub.gif
Hoppas bara att det blir lite varmare nu så att resten av knopparna slår ut.
rolleyes.gif
Eivor E på Väddö
Mina rosor har blommat dåligt i år. Jag har trott att det berodde på för dålig gödsling - fast dom fick en del på försommaren. Men nu har jag två sticklingar en Fresia och en Irene-ros (min dotter heter Irene!) som har knoppar. Och så en nyplanterad Ingrid Bergman som har två praktfulla blommor. Och en Louise Odier blommar för andra gången. Dom andra 17 väntar jag mig mer av till nästa sommar, de kanske bara tagit sig en vilopaus i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon