Full version: Träd som skuggar
ingrid fuxwall
Vi har sett våra björkar som en tillgång och tagit ner x antal varje år fram tills dess husse blev sjuk. Nu frågade grannen om de fick ta ner en liten tunn björk som växte över staketet och fällde en massa på deras tomt, sjävfallet vill jag inte stöta mig med dem så jag nickade instämmande trots att jag älskar mina träd - de ger mig en grön mur och även om det är inbillning tror jag att de även tar bort en del ljud.

Men sedan till frågan - de tar ner den delen av trädet som skuggar deras lilla tomt men vem ska ha veden????

Själv ansåg/trodde jag att de skulle ha den men så sa en bekant att det var ju mitt träd - Er åsikt???
MariaS
Din tomt, ditt träd, din ved.
HelenJ
CITAT (MariaS @ 08-04-2009, 19:51) *
Din tomt, ditt träd, din ved.

Absolut är det så, rent juridiskt. Men om du vill skänka veden till dem för att de har besväret med att ta ner trädet som skuggar dem - så är det ju din sak. De kan dock absolut inte kräva nåting alls.
Var noga med att avtala att det är just det trädet de ska ta och inget annat - en vacker dag när du kommer hem är kanske varenda träd borta! Sen är det ju lätt att skylla på "missförstånd" men träden kommer aldrig tillbaka. Ursäkta om jag låter pessimistisk - men jag har sett det hända....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon