Netha
Se det som en campinghelg sa Silvio Berlusconi,
till de sjuttontusen människor som blivit hemlösa, som mist ALLT, efter jordbävningen.

ohmy.gif confused.gif -cry-.gif -cry-.gif
anne-li i olofstorp
Men gode tid!
Ja det var ju ett balanserat yttrande!
Campinghelg!!!! -fear-.gif
Netha
Ja man undrar ju var denne man har sina "koppar" placerade confused.gif thumbdown.gif
Huggorm
Om man hör hela talet så man får uttalandet i sitt sammanhang så kanske meningen blir en annan. En slipad gammal politiker-räv som Berlusconi skulle nog inte göra en sådan blunder
KURT
CITAT (Huggorm @ 09-04-2009, 00:08) *
Om man hör hela talet så man får uttalandet i sitt sammanhang så kanske meningen blir en annan. En slipad gammal politiker-räv som Berlusconi skulle nog inte göra en sådan blunder

Du talar av erfarenhet?

http://en.wikiquote.org/wiki/Silvio_Berlusconi
http://www.quotesdaddy.com/author/Silvio+Berlusconi
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3041288.stm
Aqvakul
Det mest skrämmande är att han blivit framröstad till att leda sitt land vid tre tillfällen... Det säger en del om en stor del av det italienska folket också, tyvärr..
Gillan
Ja, han är defenitivt inte den mest diplomatiska när det gäller att skämta. Jag brukar tycka att man kan skämta om det mesta, men nog höll jag på att sätta i halsen när jag läste vad han sagt duh.gif !! Vedervärdigt uttryckt när folk misst allt de har i form av anhöriga, vänner och ett helt livs uppbyggda hem!

Men jag skulle ändå vilja säga att vad Berluscini och Italien gjorde under tsunamin också säger en del om det italienska folket. Medans sveriges regering fortfarande satt och tuggade på fingrarna i förvirringen om vad som hänt?!, vem som skulle besluta vad?!och vem som gjort vad!!.......då var de italienska planen på plats sedan flera dygn tillbaka. Där sa det "smack" och så var de iväg....

Man kanske skulle sopa rent framför egen dörr innan man dömer ut andra.........jag hittade på tal om det ett snyggt citat häromdan

""Människan har en benägenhet att använda förstoringsglas för att se andras fel, i stället för att använda en spegel för att se sina egna." - Lucius Annaeus Seneca "

Ett citat som jag för övrigt tycker stämmer in både här och där och lite överallt flirting.gif
Uggi
Jag såg inslaget på TV igår och det kan inte vara uppmuntrande på någt sätt, hans ordval var långt ifrån bra.
thumbdown.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2009, 07:56) *
Det mest skrämmande är att han blivit framröstad till att leda sitt land vid tre tillfällen... Det säger en del om en stor del av det italienska folket också, tyvärr..

"Jag är så glaaaad att jag är svensk" . Vi har ju Vanja Lundby-Wallin , Mona Sahlin m.fl.
Gita
zaaritha
Han är ju en total dumskalle!
Okänslig!
Och så fantastiskt korkad!
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 09-04-2009, 23:09) *
Han är ju en total dumskalle!
Okänslig!
Och så fantastiskt korkad!

Och en uppskattad ledare.
*Stintan*
Han äger väl hälften av dom.
Alba
Jag såg inte inslaget men man förvånas ju att de inte haft någon mediaträning....eller ?

Jag knyckte ditt citat Gillan...tycker att det är så träffande och bra:
""Människan har en benägenhet att använda förstoringsglas för att se andras fel, i stället för att använda en spegel för att se sina egna." - Lucius Annaeus Seneca
Netha
CITAT (Gillan @ 09-04-2009, 09:07) *
Ja, han är defenitivt inte den mest diplomatiska när det gäller att skämta. Jag brukar tycka att man kan skämta om det mesta, men nog höll jag på att sätta i halsen när jag läste vad han sagt duh.gif !! Vedervärdigt uttryckt när folk misst allt de har i form av anhöriga, vänner och ett helt livs uppbyggda hem!

Men jag skulle ändå vilja säga att vad Berluscini och Italien gjorde under tsunamin också säger en del om det italienska folket. Medans sveriges regering fortfarande satt och tuggade på fingrarna i förvirringen om vad som hänt?!, vem som skulle besluta vad?!och vem som gjort vad!!.......då var de italienska planen på plats sedan flera dygn tillbaka. Där sa det "smack" och så var de iväg....

Man kanske skulle sopa rent framför egen dörr innan man dömer ut andra.........jag hittade på tal om det ett snyggt citat häromdan

""Människan har en benägenhet att använda förstoringsglas för att se andras fel, i stället för att använda en spegel för att se sina egna." - Lucius Annaeus Seneca "

Ett citat som jag för övrigt tycker stämmer in både här och där och lite överallt flirting.gif

Men vår statsminister gick väl ändå inte med ett uttalande i stil med ....
Se det som ett extra bad (ang tsunamin)

Det är inte agerandet... utan uttalandet i sig som är sååå dumt så man in te tror det är sant. thumbdown.gif sad.gif -cry-.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 11-04-2009, 00:42) *
Men vår statsminister gick väl ändå inte med ett uttalande i stil med ....
Se det som ett extra bad (ang tsunamin)........."Nej, tack ock lov för att han inte gjorde det åtminstonde!"

Det är inte agerandet... utan uttalandet i sig som är sååå dumt så man in te tror det är sant. thumbdown.gif sad.gif -cry-.gif

Jag håller med dig till hundra procent Netha och det trodde jag framgick i början av mitt inlägg. Vad jag försökte säga mer, var nog att alla nationer ( många i alla fall ) är skyldiga till grodor ibland och att det är så lätt att bli chockad av någon annan samtidigt som man glömmer bort vad ens egen regering/nation gjort eller uttalat sig om i både det ena och det andra genom åren dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon