Full version: Trevlig resa!
Anki V

Jag vill önska alla påskkärringar och påskgubbar på Odla en trevlig resa och en riktigt glad påsk.

/Anki
Gillan
Detsamma till dig och alla andra

Biggan_
Tack detsamma!
Min är startklar! Vi ses kanske i natt! crazy.gif
Meriona
Men Biggan! Vågar du ställa den ifrång dig så där öppet på gatan! Tänk om nån stjäl den! laugh.gif Eller har de där lyxmodellerna kanske larm? unsure.gif
Min gamla luggslitna är väl ingen som vill ha förstås, men den duger till mig!
Biggan_
CITAT (Meriona @ 09-04-2009, 14:20) *
Men Biggan! Vågar du ställa den ifrång dig så där öppet på gatan! Tänk om nån stjäl den! laugh.gif Eller har de där lyxmodellerna kanske larm? unsure.gif
Min gamla luggslitna är väl ingen som vill ha förstås, men den duger till mig!

Larm nä! Den startar bara med identifiering av rätt DNA! Man är väl modern! angel_not.gif
Meriona
Aha! Som ett alkolås nästan.... crazy.gif
Wilmer
Jag ska bara hem och öppna mitt hemliga Odla paket först, sedan blir det till att knyta chaletten hårt och ge sig av tummenupp.gif . Ser ut att bli flygtur i kvällssol bravo.gif . Vi ses på blåkulla!
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 09-04-2009, 14:26) *
Jag ska bara hem och öppna mitt hemliga Odla paket först, sedan blir det till att knyta chaletten hårt och ge sig av tummenupp.gif . Ser ut att bli flygtur i kvällssol bravo.gif . Vi ses på blåkulla!

Absolut, vi ses när vi råkas!
Glöm inte att hålla till höger och var försiktiga i trafiken tjejer! Kvasten skall hålla på hemvägen också! Fast ni har kanske reservdelar med?

CITAT (Meriona @ 09-04-2009, 14:26) *
Aha! Som ett alkolås nästan.... crazy.gif

Nej, inte alkolås! Då kan vi inte festa i natt!
Meriona
Nån som har en GPS att låna ut? Jag är lite osäker på vägen? unsure.gif
Lady Hamilton
Jag skulle aldrig ha tagit den där Ölen.. -cry-.gif ........nu kommer jag inte fram
[attachment=32980:Don_t_dr..._and_fly.jpg]
Kajsa i Arvika
CITAT (Lady Hamilton @ 09-04-2009, 16:02) *
Jag skulle aldrig ha tagit den där Ölen.. -cry-.gif ........nu kommer jag inte fram
[attachment=32980:Don_t_dr..._and_fly.jpg]

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Vilken skön bild.....
pejori
Nu är både jag och kvasten tankade, så snart går startskottet. tummenupp.gif
[attachment=32981:blakulla.jpg]
Gunilla T
Jag vill också hänga med....men haren har gnagt sönder kvastskaftet i natt... -cry-.gif
pejori
Gunnila, det gööör inget. tummenupp.gif
Den här idén funkar också, du kan i värsta fall ta undulaterna till hjälp giggle.gif
[attachment=32982:flyga_pask.jpg]
Gunilla T
Undulaterna...? ohjaaa...vilket smart idè...tack tack pejori.. yahoo.gif

men..har inga undulater ju..kan det månne fungera med Knut?
Red Top
Jag kommer oxå, bara kvasten vill lyfta. Den nya oljan fungerar inte som den ska ranting.gif

Irene_L
Jag är på väg redan!!!
[attachment=32985:p_skk_rring2.gif]

Jag önskar er alla en riktigt skön påskhelg!!
[attachment=32984:gladp_sk4.gif]
Alba
Det är besvärliga vindar idag. Jag kommer kanske att bli sen till Blåkulla. Kommer inte upp på flyghöjd.
[attachment=32988:__untitled.jpg]

Men vad skådar.....när jag passerar neröver......är det inte Ladyn som tagit rast.
[attachment=32989:_happy_easter_.jpg]

titti49zon6
Glad Påsk och trevlig resa på er alla, kör försiktigt

Själv har jag varit en tur till grannlandet i Öster men där mötte jag inga bekanta påskkärringar biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Alba @ 09-04-2009, 17:18) *
....Men vad skådar.....när jag passerar neröver......är det inte Ladyn som tagit rast.
[attachment=32989:_happy_easter_.jpg]........

wub.gif ....jo en lite rast tyckte jag att jag var värd
Maggan H

Jag råkade klämma kattjäkelns svans i går fear.gif så han rymde och när jag väl hittade honom stod pälsen som om han fått en elektrisk stöt, thumbdown.gif så jag tänkte bäst att värma lite vatten och kamma honom ordentligt innan vi åker. happy.gif Slängde hurran på spisen och tog fram kvasten och putsade den lite, angel_not.gif men då trodde katten att han skulle få en omgång så han rymde igen! slap.gif Och då brände jag kaffepettern för detsamma bara för att jag fick leta efter kattskrället igen! rtfm.gif Schaletten hade malen kalasat på i vinter help.gif och i mitt förkläde hade mössen byggt bo angry.gif så en GLAD påsk vete fåglarna om det är, men jag kommer, ska bara fila ner vårtorna lite först... crazy.gif

Men trots allt önskar jag er alla påkkärringar som påskgubbar, harar eller tom katter, en

RIKTIGT GLAD OCH FIN PÅSK!
Ingela i Segersberg
VAR får ni tag på alla roliga bilder?? Jag är ganska ny dataanvändare. confused.gif g.gif Tacksam om tips.
Alba
CITAT (Ingela i Segersberg @ 09-04-2009, 17:56) *
VAR får ni tag på alla roliga bilder?? Jag är ganska ny dataanvändare. confused.gif g.gif Tacksam om tips.

Jag har google sök längst upp i menyn. Skriver in tex "påskkärring" och klickar därefter på search och sen på bilder.
Ingela i Segersberg
Tack för tipset! Nu ska jag googla! thanks.gif
Eva i Höga
Är det idag redan vi ska iväg till Blåkulla!? w00t.gif Har jobbat hela dagen och inte haft en tanke på det, hoppas jag hinner iväg innan det mörknar.
Glad påsk alla kära vänner om vi inte ses på Blåkulla!
pejori
CITAT (Gunilla T @ 09-04-2009, 16:50) *

Det går bra med Knut... tummenupp.gif
Grannens skata funkar också bra. naughty.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 09-04-2009, 17:20) *
wub.gif ....jo en lite rast tyckte jag att jag var värd

Man ska inte ta med familjen på kvasten... nono.gif nono.gif
Bara kattor är välkommna.. yes.gif

CITAT (Eva i Höga @ 09-04-2009, 18:18) *
Är det idag redan vi ska iväg till Blåkulla!? w00t.gif Har jobbat hela dagen och inte haft en tanke på det, hoppas jag hinner iväg innan det mörknar.
Glad påsk alla kära vänner om vi inte ses på Blåkulla!

Om det mörknar, får du knyta fast en lysmask på kvasten framtill, så du ser att styra. tummenupp.gif
Gunilla T
CITAT (pejori @ 09-04-2009, 18:24) *
Det går bra med Knut... tummenupp.gif
Grannens skata funkar också bra. naughty.gif
Man ska inte ta med familjen på kvasten... nono.gif nono.gif
Bara kattor är välkommna.. yes.gif

Har inga grannar heller ... så det får bli Knut och så fröken Taralina Tuttefina T.... det är katten alltså... rolleyes.gif
Eva i Höga
Önskar detta var på riktigt! Ser framför mig vilken underbar samling vi skulle vara - och vilken härlig fest vi skulle ha!
Eller är det på riktigt? confused.gif -fear-.gif
Gunilla T
Under flygfärden är alla starka drycker totalt förbjudna och skulle grillkorv medtas - vilket gud förbjude - räknas också det som stark dryck crazy.gif
Anki V
CITAT (Eva i Höga @ 09-04-2009, 18:46) *
Ser framför mig vilken underbar samling vi skulle vara - och vilken härlig fest vi skulle ha!
Eller är det på riktigt? confused.gif -fear-.gif

Klart det är på riktigt!

......å vilka plantbyten vi kommer att kunna ha.

Ni kommer väl ihåg att ta med överskottet! Jag tänker ta "kombikvasten" så jag får plats att packa med lite brätten.

/Anki

Alba
CITAT (Gunilla T @ 09-04-2009, 18:55) *
Under flygfärden är alla starka drycker totalt förbjudna och skulle grillkorv medtas - vilket gud förbjude - räknas också det som stark dryck crazy.gif

Kunde du väl ha sagt tidigare.
[attachment=32996:____drink.jpg]
Tosan
Fan, jag har problem!
Beställde ju en flongans ny blank å fin edelbrockgasare, streetperformancebestyckad, och en adapterplatta så den garanterat skulle passa. Men lika förbannat saknas det lite luftkanaler så jag behöver en annan adapterplatta. Så jag får nog köra med den gamla törstiga i år med, attans otur, den går inge bra med den... Men det löser sig nog, ni ser väl när jag dyker upp.
Biggan_
CITAT (Gunilla T @ 09-04-2009, 16:50) *

Blev lite nyfiken! angel_not.gif Är det bofinken??

CITAT (Maggan H @ 09-04-2009, 17:36) *
Jag råkade klämma kattjäkelns svans i går fear.gif så han rymde och när jag väl hittade honom stod pälsen som om han fått en elektrisk stöt, thumbdown.gif så jag tänkte bäst att värma lite vatten och kamma honom ordentligt innan vi åker. happy.gif Slängde hurran på spisen och tog fram kvasten och putsade den lite, angel_not.gif men då trodde katten att han skulle få en omgång så han rymde igen! slap.gif Och då brände jag kaffepettern för detsamma bara för att jag fick leta efter kattskrället igen! rtfm.gif Schaletten hade malen kalasat på i vinter help.gif och i mitt förkläde hade mössen byggt bo angry.gif så en GLAD påsk vete fåglarna om det är, men jag kommer, ska bara fila ner vårtorna lite först... crazy.gif

Men trots allt önskar jag er alla påkkärringar som påskgubbar, harar eller tom katter, en

RIKTIGT GLAD OCH FIN PÅSK!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Glad Påsk på dej också!
Calypso_bulbosa
CITAT (Tosan @ 09-04-2009, 21:59) *
Fan, jag har problem!
Beställde ju en flongans ny blank å fin edelbrockgasare, streetperformancebestyckad, och en adapterplatta så den garanterat skulle passa. Men lika förbannat saknas det lite luftkanaler så jag behöver en annan adapterplatta. Så jag får nog köra med den gamla törstiga i år med, attans otur, den går inge bra med den... Men det löser sig nog, ni ser väl när jag dyker upp.

laugh.gif Tur det finns oktanhöjande medel att slå i gamm'kvastn' flirting.gif
Gunilla T
CITAT (Biggan_ @ 10-04-2009, 01:33) *
Blev lite nyfiken! angel_not.gif Är det bofinken??
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

whist.gif han som är så närsynt jaaa...undrar om han kan navigera... ohmy.gif
Uggi
Jag hoppas att ni alla kom fram och att natten har varit trevlig. Var det busflygning på vägen?
[attachment=33054:img_47e2d1a84cf33.gif]
Alba
Hemresan blev lite dramatsik. Nu vilar jag i väntan på 2010.
[attachment=33069:_____.jpg]
pejori
CITAT (Alba @ 10-04-2009, 10:58) *
Hemresan blev lite dramatsik. Nu vilar jag i väntan på 2010.
[attachment=33069:_____.jpg]

rotfl.gif rotfl.gif Så går det, när man lättar och flyger hem för tidigt. rotfl.gif rotfl.gif
Man får vänta tills luftrummet är tomt och hindren nedplockade. rotfl.gif
titti49zon6
Alba, du skulle ha väntat på mig naughty.gif två ser bättre än en crazy.gif
kan det vara det dåliga vädret här norröver som ställt till det rotfl.gif rotfl.gif
Alba
Ja det var stora problem på hemresan ............ v ar det bara jag som såg rosa elefanter.....och grisar.......aj aj mitt huvud

[attachment=33074:ny.jpg]
titti49zon6
Hehe, det gäller att ta det försiktigt med häxbrygden whist.gif
Gunilla T
Jaha..nu sitter jag här och kan inget annat..Knut.... devil.gif det står Korpilombolo på en skylt..och hittar inte hem -fear-.gif

sos.gif sos.gif sos.gif
Myosotis
fear.gif Stackars Gunilla! Har du fortfarande inte kommit hem?! crying.gif Läste inte den här tråden förrän nu, är det ingen som har kommit på tanken att skicka iväg en räddningspatrull? angry.gif Ska genast ge mig iväg och rädda dig. trostar.gif
Gunilla T
Ja...här sitter jag och trampar och trampar och trampar...och kommer inte en meter framåt -fear-.gif kom nyss på att jag trampar på en motionscykel devil.gif
kan någon fixa en mopedmotor till min cykel... sick.gif
Myosotis
rotfl.gif motor till motionscykel, det var en bra idé!
anne-li i olofstorp
Ta en v-8 så låter det åtmindstone ordentligt....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon