Lady Hamilton
Jag köpte en mopd i höstas men av olika anledningar fick jag ej med någon användar handbok. Trots upprepade påstötningar har ej försäljaren ännu fixat en ranting.gif Nu är det dax att starta upp mopeden för säsongen och det går trögt sweatingbullets.gif och då skulle det ha varit bra att ha en "manual" Ex.vis så kan jag ej se om det finns någon choke ellr annat som jag användas vid "kallstart" En vän till mig sa att jag skulle gå ut på "nätet" och ladda hem användar hanboken, men jag kan inte hitta någon sådan dunno.gif Så nu undrar jag om någon här kunde hjälpa mig med vart jag skall söka
Mopeden heter Viarelli Speedlight

KURT
Ganska säkert tillverkad i Kina, sedan har den svenske importören givit den ett "Italienskt klingande" namn. Om du läser på motor eller andra delar så kan du förmodligen hitta den kinesiske tillverkarens namn, kan vara BENZHOU/YIYING . Men manualen bör du definitivt få från försäljaren!
Lady Hamilton
Ja visst skulle försäljaren ge mig den men han gör INTE det -Jo självklart finns den här någonstans, eller så fixar jag en ny Inga probblems...... Så har det låtit sedan i Augusti men inget händer ranting.gif Och så här i efterhand så har en massa framkommit om denna försäljare bl.a att han är under Polisutredning men som sagt var det är ju för sent för mig att ändra mig nu, jag har ju redan köpt (fick alla papper i ordning i December) Hittar en rad på ett papper där det står
Engine manufacturer ZHEJIANG LINGYU VEHICLE INDUSTRY CO.,LTD
RibesRubusVitis
Här är företagets hemsida, där olika modeller förtecknas. Välj språk (lämpligen engelska) och sedan 50 cc-modeller. Några av dessa är nog EU-moppar.

http://en.zjhuatian.com/ht/home.asp

Normalt skulle man tydligen kunna ladda ner maualer, men länken "Download instruction" fungerar inte när jag provar. Kanske bara tillfälligt hinder...
KURT
Annars kan du nog också få hjälp på http://forum.moppenet.com/
Lady Hamilton
thanks.gif för länkarna!
Alba
När de ska sälja är de trevliga och tillmötesgående....men efteråt....tyvärr är det ofta så att intresset avtar.

[attachment=32993:__.jpg].
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon