Full version: Sniglarna har kommit
EsterM
Hjälp, mördarsniglarna har kommit. Nu är det hög tid att börja plocka sniglar, i alla fall om man bor i Göteborg.
Tyvärr ska jag åka bort över påsken, men jag hinner ut en liten sväng nu på morgonen.
rosita
Jajamen, jakten har börjat! devil.gif
EsterM
40 hittade jag, sen fick jag inte forstsätta längre.
tepa
Hej

Inte sett till de små rackarna ännu, men de dyker nog upp här på Åland också, endera dan...Det är sol och varmt nu, så det tar nog inte länge. Suck...

Hälsn Tepa
Nina K
Jag plockade bort lite gammalt ris i en rabatt (Sthlm) och hittade MASSOR med sovande mördarsniglar! Säkert 20-30 st på bara någon kvadratmeter. Tycker de är tysen gånger äckligare när de krupit ihop i sovställning än när de glatt sniglar omkring...Blä!

De har nu förpassats till snigelhimlen... whist.gif
tepa
Hej

Usch, idag såg vi två. De låg under en par spånskivor, som blivit utkastade när vinden blev klar renoverad i höstas. Genomborrade dom med en pinne, och tänkte att jag sätter dom i en plasthink med vatten i och lock på. Sen när jag hade krattat klart och skulle göra det, SÅ VAR DOM INTE KVAR !!! Vad tror ni ? Hade dom promenerat iväg ?

Hälsn Tepa
Snigelplockaren
Jag säljer en patentsökt snigelplockare,du går upprätt, plockar för sedan ner snigeln i en speciell behållare, när snigeln passerar genom locket avlivas den och samlas upp i en liten plastpåse. Smidigt och utan kladd! intresserad ring 0522-440500 Hälsn Anders

Pote2illa
[size="4"][/size] Har hittat "MatHilda" på Blomsterlandet. En liten plastlåda med hål på framsidan. Man lyfter på locken och laddar med ett par teskedar snigelgift, stänger och placerar i rabatterna. Lägg en tyngd ovanpå.

Snigeln lär krypa in och låta sig väl smaka, kryper sedan hem och dör i lugn och ro. Inget kladd med plockande och avlivning. Jag ska testa med det snarast. Just nu kan jag inte ta mig ner i marknivå. Sträckte ryggen, när jag var och köpte jord, så jag får hålla mig lugn ett par dagar.

Död åt dom små rackarna! ranting.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Snigelplockaren @ 14-04-2009, 14:14) *
Jag säljer en patentsökt snigelplockare,du går upprätt, plockar för sedan ner snigeln i en speciell behållare, när snigeln passerar genom locket avlivas den och samlas upp i en liten plastpåse. Smidigt och utan kladd! intresserad ring 0522-440500 Hälsn Anders

Då bor du nära mig.
Själv har jag en hemmagjord snigelsax, sedan får skatorna eller solen göra resten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon