Full version: Det kliar i fingrarna
lisselbo
Det var ju ganska länge sedan jag var här inne, har kikat in lite då och då bara.
Jag har haft ganska mycket omkring mig senaste tiden.
Pappa som varit sjuk och gick bort i början av Januari.
Våran ena hund, Nikita, fick vi ta bort i Februari.
Sedan har jag jobat ganska mycket, har fått vikariat på min förra arbetsplats som frukt och grönt ansvarig.

Har precis suttit ute på trappen med morgonkaffet och lyssnat på fåglarna, såg bonden på avstånd som var ute med traktorn. Bara njöt av lugnet och tanken att få vara ledig i 4 dagar.

Förra helgen rev jag ut allt ur växthuset, utom vindruvan, och tvättade med högtrycken. Denna helg tänkte jag lägga golv därinne så att gubben kan fixa ordning hyllor som jag kan ställa alla sådder på.

Alla pelargoner jag beställde här från Odla ska också få växa på sig där inne är det tänkt.

Någon mer än jag som köpt pelargonsticklingarna?
Blev lite galen och köpte för 400:-
Går nu och väntar på dom. Hoppas det inte dröjer för länge innan dom kommer.

Ha det så bra alla här inne så hörs vi
//Marie

Alba
Så jobbigt du haft det. Det fina med Odla är att hit kan man alltid återvända och känna igen sig.
Så härligt det låter med kaffe på trappan. Här ligger snön meterdjup än.....men om jag bara härdar ut så blir det nog kaffe på trappan även för mig.

Jag köpte 2 sorter från Odla. Jag hade inte tänkt beställa något i år men så såg jag dessa 2 och det gick inte hejda.

Hängpelargon 'Atlantic Blue'
Zonalpelargon 'First Yellow'
Myosotis
CITAT (lisselbo @ 10-04-2009, 09:08) *
Pappa som varit sjuk och gick bort i början av Januari.
Våran ena hund, Nikita, fick vi ta bort i Februari.

trostar.gif
Annetorp
Bakom molnen finns solen och väntar på att få lysa på dej.

Hur har det gått för dina sticklingar?

Mvh
Jonas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon