Full version: Picasa
Alba
HalloJ......någon som är bra på PICASA ?

Jag har länge funderat på att skaffa Picasa webbalbum. Nu har jag laddat ner det och försöker fatta alla turer inom programmet.
Nu har jag stött på problem.

Jag har tex en mapp i datorn som heter "Stugan utbyggnad 2007".
Hur gör jag för att flytta över mappen i sin helhet till ett album i Picasa.
Jag kommer bara fram till hur man för över varje bild men det är väl inte möjligt att det inte ska gå att föra över en grupp med bilder.

Ibland blir jag så trött på mig själv......ska undersöka allt möjligt.......så stöter jag på patrull direkt.....åhhhhhhh.
Förra veckan laddade jag ner Photobucket men det gillade jag inte alls.........så det åkte ut samma väg som det kom in.
ängsvädd
Jag har aldrig haft Picasa, men testa att högerklicka på fotomappen - ikonen allts - när den är stängd - och välja kopiera och sedan gå till pacasa och välja klistra in. Bara en gissning som du kanske redan har testat.
Piccante
Om du använder picasa uppladdningsprogram (laddas ned på picasa webalbum) så söker programmet efter de album du har på datorn, markera mappen och så klickar man bara på ladda upp.
Uggi
Jag har Picasa 3 och mina album hamnar där automatiskt varje gång jag laddar in nya bilder i datorn.
Mina mappar som ligger i Bilder är även med i Picasa.
Alba
Tack för hjälpen....nu ska jag utforska mer.

Var beredda.....jag hör kanske av mig igen. biggrin.gif
Alba
Lugn...bara lugn.....jag ska inte fråga något....... inte just nu i alla fall. flirting.gif

Jag ville bara berätta att tack vare er hjälp så har jag nu fått lite ordning på både mig själv och bilderna. Nu börjar jag se lite sammanhang och förstår varför inte allt blir som jag tänkt mig.......ja se dessa datorer. giggle.gif

Nu händer det faktiskt riktigt ofta att bilderna hamnar där jag tänkt mig.......det händer även att jag hittar dem efteråt. yahoo.gif

Det sägs ju att övning ger färdighet så det här ska nog sluta lyckligt........tror jag. unsure.gif

thanks.gif [attachment=33184:tACKAR_BUGAR.gif][attachment=33185:tackar__dmjukast.gif] thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon