Full version: Funkiafrön
ams
Har tagit frökapslar (fortfarande gröna) från min storbladiga funkia och undrar om någon vet hur man tar vara på fröna och när de skall sås. Tacksam för svar.
kerstin z5-6
Frön som är ordentligt mogna gror bäst -skramla ska det om dem:)
Ev kan de eftermogna inne ?
Så på våren i såjord varmt och fuktigt + 22
Ställ svalt under lysrör när de grott

De kan se annorlunda ut än moderplantan smile.gif
ams
Tack för ditt svar. Jag ska följa dina råd. Dessutom, vilken vacker katt!!! wub.gif
kerstin z5-6
tack , om han haft ögonen öppna hade du sett att de är safirblå .. tyvärr saknar han helt hörsel ..men klarar sig fint ändå här på landet smile.gif
ams
Vad är det för ras? Gissar på turkisk van men det är en ganska vild gissning. Har två heliga birmas i släkten dom har också blå ögon. Tror inte att hörseln betyder så mycket för en kisse på landet, ser dessutom att du har fler än den, grattis till alla fyrfotingar!
kerstin z5-6
Jag har mina tankar kring det ..eftersom den så gärna leker med vatten från kranar ,dammen etc ,..
Jag tog emot dem som kattunge 8 veckor därför att de upptäckt att den var döv och tänkte avliva ...
enl förra ägarna vanlig bondkatt.
Jo här är lite menangeri smile.gifsmile.gif
ams
Inte är det någon bondkatt! Därmed inget ont sagt om bondkatter!!! Den har blå ögon och lång vit päls väl? Och just det där med vatten...har för mig att turkisk van är ovanligt förtjust i vatten för att vara katt. Jag är ingen expert, bara vanlig djurvän. Underbart att en liten dödsdömd kattunge lyckats få ett så gott liv. smile.gif
kerstin z5-6
wink.gif Tack -ja låångt vitt hår har han ..vääärdens gooing men tyr sig mest till en i familjen ,,mej wink.gif
Du får skriva hur det går med hostorna -funkiorna .. de är pyttesmå första året men redan år 2 har jag nu flera stora ruggar smile.gif
ams
Som sagt, mycket vacker katt, en sån hade jag gärna haft om mina hundar hade varit kattglada. Det ska bli spännande med funkiorna, man sätter faktiskt större värde på sånt man lyckas dra upp själv, ska hålla dig uppdaterad!

Klappa djuren!

ams
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon