Full version: Påskrosor?!
susehn
sweatingbullets.gif Glad påsk på er allihopa!

Vilket superväder det blev den här påsken, varmt och skönt! Här blev det som ni redan gissat av rubriken extra svettigt, eftersom det kommer rosor på posten mest varje dag som ska packas upp och tas om hand!!
Hur har nu detta gått till? Undrar det själv just nu, men svaret är att jag blev skitsned på gubben när han plötsligt backade ur vår planerade baltikumresa och vad gör en rasande kvinna????? Just det, hon SHOPPAR!!!!

Såååå, nu blir det att gräva nya land för 37 rosor...... (jaaaaa...., jag VAR jättearg!!!!!)
Men på den positiva sidan finns ju att nu har jag en hel massa nya rosor att se fram emot i sommar, de flesta av dem är Austinrosor, så tack och lov fodrar de inte så där enormt stor plats! Är det förresten nån som har erfarenhet av White Wings?
Ezereht
Whoa 37 stycken! Vad sa gubben sen då? Ångrade han sig a0a.gif Vilka var det du beställde? Nu blir man ju nyfiken, lär ju vara en "liten" lista..

Jag såg det kommit en ny Austinros på rosenposten som hette Lochinvar som såg tjusig ut, var den med på listan?

Kikade på White wings, den var lik Jacqueline de Pre (eller hur det stavas) tyckte jag.
susehn
Ingen som helst ånger på gubben, men å andra sidan har han inte sett vilken rosmängd som kommit och är på väg till gården heller!! De som har anlänt är: Leonardo da Vinci, Sebastian Kneipp, Red Eden Rose, Raubritter, Charleston, Constance Spry, Glucksburg, Brigitte von Boch, Tamora, The Yeoman, Queen Nefertiti, Heide Simonis, Topaz Jewel (= gul Dagmar Haustrup), White Wings, Clair Matin, Sophie`s Perpetual, Souvenir de Dr Jamain, Baron Girod de L´ain.

På kommande är: Laguna, Jasmina, Amadeus, Roosemoor, The Shepherdess, The Generous Gardener, The Dark Lady, Strawberry Hill, A Shopshire Lad, Cornelia, Felicia, Fransesca, Penelope, Captain Hayward, Mrs John Laing och Amethyste.

Åsså har jag ju förstås hunnit in och handlat på den nyöppnade lokala plantskolan där det blev tre "fynd?":
Sorbet, Michka och en som jag inte minns namnet på......

Som ni ser, en salig blandning av alla möjliga sorter! Berätta gärna om ni har nån erfarenhet av dem! Det är by the way här på forumet som jag blev myskrosangripen.....
Ezereht
Jaa... myskrosorna är så fiiiina... och känsliga :/ Felicia har jag sneglat på, den ska väl vara lite härdigare än Cornelia. Men jag vet inte.

Många stora drägelobjekt på den där listan! Vilka fina namn också, Strawberry hill wink.gif Klockrent Jane Austen! Eller David A kanske tänkte på något annat, vad vet jag, men det är vad jag tänker på.
Chamomille
oj oj oj... a0a.gif Ja, du måste verkligen ha varit skit-förbannad rotfl.gif 37 rosor. Jösses! Jag hade nog sedemera blivit förbannad på mig själv när jag skulle ha ner alla rosor i jorden wacko.gif ninja.gif
Du, lycka till med planterandet biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon