lotte.schioler
12-04-2009, 18:11
Jag har länge letat efter en regntunna som är snygg och praktisk!
Såg en gång en tunna i plast som såg ut som en ektunna och so hade ett stort uttag för att fylla en vatenkanna + en kran till slang.
Tycker de gröna tunnorna är både fula och gjorda av dålig plast!
Är det någon som känner till ett företag so saluför en annan sorts tunnor?
//Lotte
Fågelvägen
12-04-2009, 20:50
Fina tunnor av ek! Det finns både gamla och nytillverkade.
lotte.schioler
18-04-2009, 18:17
Jotack! De kostar en förmögenhet och så ska man vända på dem till vintern! Jag vill ha dem på plats i funktion året runt!
Källtorpet L&T
21-04-2009, 08:56
ett vanligt oljefat som du skär ur locket på då?
måla det i liknande färg som huset eller måla nå trevliga motiv på det, fantasin sätter gränserna...
det är inte alltför svårt att borra i en tappkran en bit upp så det är lätt att fylla vattenkannor heller..
Lite OT men dock: Min vattentunna (knappast vackrast i landet, men billig och praktisk): består av en ilandfluten jättefender från ett fartyg. Den var lite platt i båda ändarna, så jag skar av den ände där repet satt kvar, och vips hade jag en stor vattentunna - med lite havstulpaner på som dekoration!
CITAT (EKLO @ 21-04-2009, 11:09)

Lite OT men dock: Min vattentunna (knappast vackrast i landet, men billig och praktisk): består av en ilandfluten jättefender från ett fartyg. Den var lite platt i båda ändarna, så jag skar av den ände där repet satt kvar, och vips hade jag en stor vattentunna - med lite havstulpaner på som dekoration!
Vilket bra tips. Nu är det bara till att vandra utmed havsstränder och vänta på ilandflytna jättefendrar.
lotte.schioler
21-04-2009, 17:31
Tror det får bli oljefat fint målade med hönsnät som skydd!!
Tack för tips!
Fågelvägen
21-04-2009, 21:30
CITAT (lotte.schioler @ 21-04-2009, 18:31)

Tror det får bli oljefat fint målade med hönsnät som skydd!!
En klassisk lösning, kan bli hur snyggt som helst! Men hönsnätet? Som skydd mot vad?
CITAT (Fågelvägen @ 21-04-2009, 22:30)

En klassisk lösning, kan bli hur snyggt som helst! Men hönsnätet? Som skydd mot vad?
Kanske Häger
felix95
25-04-2009, 09:32
Jag köpte för några år sedan sillatunnor som var urskurade och inte luktade något
jag är jättenöjd med dom vänder inte dom på vintern och det har gått bra.
Dom kostade 175 kr styck och det är dom väl värda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.