Wargen
Grannens kor har haft sönder min grind. sad.gif Han ger mig plankor men jag bygger den själv. (Så får jag den som jag vill ha den smile.gif
Nu undrar jag om det finns någon som kan tipsa om eller dela med sig av en enkel ritning. Kruxet är att grinden måste bli ca tre meter lång! Jag har sökt på diverse byggsidor på nätet, men de flesta grindar är små eller dubbla. Ska jag skruva ihop den eller kan det funka med spik?
wink.gif
Helen i Skåne
Hittade en Här och dessutom Rabén Prisma har givit ut en bok av Hans Mårtensson som, i detta fall, har det passande namnet: "Grindar, staket och plank". Jag vet också att det finns olika böcker på bibblan i ämnet och att man på de flesta ställen som Optimera osv kan få små "broschyrer" som visar hur man gör allt möjligt! Lycka till!
Unn
CITAT (Wargen @ 02-10-2003, 10:38)
Ska jag skruva ihop den eller kan det funka med spik?
wink.gif

Hej Wargen!
Jag tor på bult, inte skruv el. spik

Unn /helt olegitimerad men entusiastisk grindsnickrare smile.gif
Wargen
OkiDoki, tack för svar! wub.gif Jag har oxå varit inne på att använda bult. Nu ska jag kolla länken. Snart tar bonden in korna så jag har hela vintern på mig att få till en grind. smile.gif
Knobban
Hittade en länk till enkel universalgrind, måtten kan justeras enligt författaren.
grindlänk, alltombostad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon