Har rivit upp min gamla damm och gjort en ny. Funderar på om det går att återvinna den gamla duken genom att göra egen kantduk med stenar på. Sån finns ju att köpa med den kostar över 200 kr löpmetern, och det är ju några meter runt dammen. Är det någon som vet om det finns något lim/silikon som funkar på dammduk så att man kan limma på småstenar?
VET vet jag inte, men Akvariesilikon kanske skulle funka? Det är ogiftigt och tål vatten. Jag har inte testat om det fäster till gummi, men det fäster på silikon, PVC och akrylat, så det är hyfsad chans det fäster på gummi också. Hyfsat billigt, 50:- för en 300 ml tub hos clas ohlson, så kanske värt att testa?
En annan möjlighet vore Casco Marin & Teknik-lim eller nåt speciellt gummi-lim typ Liquisole, men då blir det rätt dyrt.
MayaLisa
13-04-2009, 19:47
PL400 funkar
Jag tackar för tipsen! Det blir Clas Ohlson imorgon!
Men blir det snyggt? Visa bilder på det färdiga resultatet är du snäll. Kanske något att ta efter om det blir bra.
Det återstår att se. Men jag vill testa om det funkar. Skickar bilder när det blir klart.
Sättlim, sikaflex och om man vill ha grövre material på duken, tar man och stryker tunt med fogskum, som fäster större stenar mot duken. (Byggde mitt vattenfall med fogskum och cementrabarberblad)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.